Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Piaski (OSM): Popyt na produkty naturalne pomógł masłu

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2017-05-04 15:46:13

© piaski (osm)

– Obecnie panujący trend „ku naturze” najłatwiej zauważyć w przypadku produktów, po które sięgamy na co dzień. Coraz więcej konsumentów, dbając o to aby na ich talerze trafiała tylko wartościowa, sprawdzona żywność bez dodatku konserwantów i ulepszaczy, starannie wybiera wszystkie produkty – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskim Handel Mirosław Domański, Prezes Zarządu spółdzielni Piaski (OSM). – Tak jest również w przypadku masła, po które wielu konsumentów sięga niemal każdego dnia, wykorzystując je, nie tylko do smarowania pieczywa, ale również smażenia, pieczenia itp. Nic dziwnego, prawdziwe masło jest bowiem łatwo przyswajalnym tłuszczem zwierzęcym, a w jego składzie nie znajdziemy żadnych dodatków chemicznych. Konsumenci mają świadomość, że masło jest także źródłem cennych dla zdrowia witamin rozpuszczalnych w tłuszczach: A, D, E i K.

– W przypadku masła producenci szukają różnych sposobów, aby wyróżnić swój produkt na sklepowych półkach, np. stosując oryginalne opakowania, czy nazewnictwo. Ostatecznie jednak w największym stopniu liczy się dla klientów jakość produktu i to, czy faktycznie mają do czynienia z prawdziwym, tradycyjnym masłem. Na sklepowych półkach wciąż można znaleźć wiele produktów, które tak naprawdę z masłem mają niewiele wspólnego. W tradycyjnym, naturalnym maśle nie ma bowiem miejsca na tłuszcze roślinne. Prawdziwe masło powinno zawierać co najmniej 80% tłuszczu pochodzenia zwierzęcego oraz mniej niż 16% wody. W związku z tym producenci przykładają duże znaczenie do jakości oraz etykietowania swoich wyrobów. Prawo żywnościowe bardzo dokładnie wskazuje, jaki produkt zalicza się do masła, a jaki nie, dlatego producenci muszą dostosować się do tych regulacji. Produkty, które mają mniej niż 80% tłuszczu nie mogą być nazywane masłem. W przeciwnym razie takie etykietowanie produktu jest zwyczajnym wprowadzaniem klienta w błąd. Na szczęście takie przypadki występują na rynku coraz rzadziej – dodaje Prezes mleczarni Piaski (OSM).
– Spółdzielnia Piaski (OSM) posiada w swojej ofercie tradycyjne, naturalne masło Extra o zawartości tłuszczu 82%, które jest ceniony przez konsumentów, ze względu na swoje znakomite walory smakowe oraz wysoką wartość odżywczą. Nie zawiera żadnych konserwantów i ulepszaczy. Produkt znakomicie sprawdza się w kuchni. Może być stosowany zarówno do smarowania pieczywa, smażenia oraz jako dodatek do wypieków. Masło Extra od spółdzielni w Piaskach dostępne jest w kostce 200 g – kończy wypowiedź Mirosław Domański, Prezes Zarządu spółdzielni Piaski (OSM).

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25