1. Aktualności
  2. Świat

Finlandia: Imponująca sprzedaż produktów alternatywnych dla mięsa dobra dla Valio

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© valio

Zawrotne tempo – tak Valio komentuje zainteresowanie Finów produktami alternatywnymi dla mięsa. Valio stało się nieoczekiwanie liderem tego rynku dzięki produktowi Mifu o którym pisaliśmy 26 sierpnia 2016 roku. Jak podaje mleczarnia, prawie 1/3 gospodarstw domowych w Finlandii kupiła i przetestowała w 2016 roku produkt alternatywny dla mięsa. Liczba zakupów wyrobów tego typu wzrosły o 125%, a Valio uzyskało udział rynkowy na poziomie 20%.


Szczegónie duży odsetek wśród konsumentów stanowiły rodziny z dziećmi. Valio poszerza tymczasem dostępną ofertę produktów o dania orientalne doprawione curry i imbirem.
Valio MiFU zawiera 14% białka z mleka, 3% tłuszczu, z czego zaledwie 0,2% to tłuszcze nasycone. Produkt jest również odpowiedni dla większości specjalnych diet, ponieważ jest wolny od laktozy, glutenu, drożdży, soi, jaj.
Mifu jest produktem chłodzonym. W lutym zadebiutuje na rynku szwedzkim, gdzie alternatywy dla mięsa oferowane są zwykle w zamrażarkach.