Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Fonterra: 11 kluczowych trendów w mleczarstwie

Źródło: Fonterra   Dodano: 2016-10-22 16:38:22

Jacqueline Chow, Dyrektor Operacyjna Fonterry wylicza 11 kluczowych trendów kształtujących zachowania obecnych konsumentów:
1. Naturalna, autentyczna, pełna (nieprzetworzona ani zubożona) żywność – w coraz większym stopniu konsumenci chcą spożywać żywność taką, jaką stworzyła ją natura. Powinna być jak najmniej przetworzona, z jak najmniejszą liczbą dodatków i technologicznych interwencji. Ludzie chcą prawdziwego masła, prawdziwej śmietany, prawdziwego mleka, które pochodzą z naturalnych źródeł. Spodziewamy się, że konsumenci częściej będą oczekiwali produktów mlecznych pełnotłustych lub z obniżoną ilością tłuszczu zamiast beztłuszczowych.

2. Żywność typu „Good for you” o charakterze odżywczym – konsumenci chcą produktów pomagających zachować i wzmacniać zdrowie oraz dobre samopoczucie. Poszukują indywidualnych rozwiązań, aktywnych składników wpływających na poprawę trawienia, wzmocnienie kości, wzmocnienie odporności, dostarczających witaminy lub minerały w ilości odpowiedniej dla wieku, płci i stanu (ciąża, okres niemowlęcy, dziecięcy itd.).
3. Zrównoważone diety – konsumenci pragną żywności o mniejszym negatywnym wpływie na środowisko, produkowanej przez lokalną społeczność. Chcą żywności pozyskanej etycznie, wytworzonej w poszanowaniu dla środowiska i ze źródeł odnawialnych. Oczekują od dostawców zachowań etycznych i odpowiedzialnego zachowania.
4. Żywienie trawą – jako część zaufania do środowiska naturalnego. Tu konsumenci chcą, aby mleko, jaja i mięso były pozyskiwane od zwierząt karmionych w sposób naturalny. Konsumenci szukają coraz więcej informacji nt. tego jak produkowana jest żywność i jakie surowce są do tego używane. Klienci chcą przejrzystości przetwarzania żywności od pastwiska do talerza.
5. Białko nie tylko dla sportowców – konsumenci poszukują źródeł wysokiej jakości białka w żywności i napojach, przez co możemy oczekiwać więcej badań naukowych pokazujących korzyści spożywania większych ilości białka z nabiału.
6. Mniej cukru – Konsumenci poszukują żywności, która pomoże im zredukować pobór węglowodanów.
7. Zdrowe przekąski – produkty mleczarskie coraz bardziej jako żywność „on the go”. Nabywcy chcą móc wziąć produkty i iść z nimi w swoich sprawach („grab’n’go”). A zatem musi to być zywność mobilna, a przy tym zdrowa i wygodnie zapakowana. Dotyczy to zarówno dorosłych, jak singli i dzieci, którzy chcą porcji jedzenia do jednorazowego spożycia.
8. Wygoda stylu gourmet – na rynkach widać, że wiele osób eksperymentuje z gotowaniem i składnikami dobrej jakości w celu zdobycia własnych osiągnięć kulinarnych. Bycie Masterchefem nie oznacza bycia mistrzem kuchni.
9. Dopuszczalność poluzowania własnej polityki żywieniowej – konsumenci nadal chcą czerpać przyjemność z jedzenia i jeśli to możliwe z użyciem zdrowych dodatków.
10. Dobre na tyle, by ogłosić to w mediach społecznościowych – cyfrowa rewolucja pozwala szukać i dzielić się spostrzeżeniami z własnej kuchni lub restauracji. Konsumenci będą coraz bardziej zainteresowani tym, jak żywność przygotować, jak ona wygląda na talerzu i jak poinformować o tym innych.
11. Produkty mleczarskie będą u podstaw tworzenia żywności premium. Konsumenci poszukując żywności oddającej ich poziom życia i ambicje sięgać będą po produkty wykorzystujące składniki mleczne lub nabiał jako żywność o wartości dodanej.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25