1. Aktualności
  2. Świat

Arla Foods: Rośnie rola białek z mleka w kategorii produktów dla dzieci

Źródło: Arla Foods Ingredients
Autor: Janusz Górski

Rynek żywności i napojów dla małych dzieci był w 2015 roku wart 34 mld USD.
Produkty opracowane dla małych dzieci z bogatych odżywczo składników mlecznych stanowią znaczną niewykorzystaną szansę dla producentów żywności i napojów – mówią specjaliści z Arla Foods Ingredients. Ich zdaniem popularność składników mlecznych, takich jak serwatka nadal rośnie na rynku spożywczym. Składniki te już są dobrze znane jako kluczowe w ściśle regulowanym sektorze mieszanek dla niemowląt.


Według Euromonitor, światowy rynek żywności i napojów dla małych dzieci był wart 34 mld USD (2015). W porównaniu z nim rynek żywności dla niemowląt był wart 24,7 mld USD. Przewiduje się, że sprzedaż produktów dla małych dzieci będzie rosnąć średnio na poziomie 11,4% w okresie do roku 2018, aby osiągnąć 47 mld USD.
Mleczne składniki mogą być bardzo dobrym dodatkiem do batonów, napojów owocowych i mleczarskich z przeznaczeniem dla tej grupy klientów. Są zdrowe, naturalne i całkowicie bezpieczne,
Arla Foods Ingredients jest globalnym liderem w segmencie dodatków z naturalnej serwatki. Ma ona zastosowanie w produktach dla sportowców, w żywieniu klinicznym i żywieniu niemowląt oraz w napojach, produktach piekarniczych i lodach.