Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Hochland Polska: 53% rynku serów twardych to plastry

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2016-07-22 10:56:50

© hochland

– Dużym zainteresowaniem w kategorii serów plasterkowanych cieszą się produkty o mniejszych gramaturach, najbardziej popularne opakowania to 150 g – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Rynek FMCG w Polsce zmienia się dynamiczne, a najbardziej znacząca jest zmiana oczekiwań konsumenckich. W naszym modelu biznesowym najważniejszy jest konsument. Najwięcej serów żółtych w plasterkach sprzedaje się w supermarketach, których znaczenie dynamicznie rośnie, następnie w małych i średnich sklepach spożywczych, a najsłabiej w dużych sklepach spożywczych i kioskach.


– Sery twarde to największa kategoria na rynku sera, zdaniem ekspertów jej wartość roczna przekracza 2 mld PLN. Dodatkowo kategoria ta zdominowana jest przez plastry żółte, które stanowią 53% całości i w skali roku dynamicznie rosną o plus 9%. W procesie wyboru sera twardego zdecydowanie najważniejszy jest typ sera i jego smak. Badania rynkowe wyraźnie pokazują, że konsumenci kierują się także marką sera, ale to już w następnej kolejności.

– Natomiast dla wielu synonimem wysokiej jakości sera twardego są duże dziury. Ser z dziurami może mieć kremowy smak i naszą odpowiedzią jest Hochlander, który ma wszystkie zalety żółtego sera w jednym wariancie, czyli kremowy smak i dziury. Hochlaner to niepowtarzalna oferta na rynku. To unikalny produkt w najważniejszej kategorii serowej, jednocześnie sygnowany najbardziej znaną marką serów w Polsce. Dodatkowo to rozwiązanie, którego oczekują konsumenci, czyli kremowy smak i duże dziury. To produkt z dużą przewagą konkurencyjną, bowiem jest bez konserwantów, bogaty w wapń, czyli zgodny z trendami konsumenckimi. Warto podkreślić też, że wyróżniające się opakowania naszej nowości zdecydowanie zachęcają do zakupu. Krótki opis smaku na opakowaniu pozwala konsumentowi na szybkie zapoznanie się z podstawową charakterystyką sera, a jednocześnie zwiększa wyróżnialność. Dodatkowym atutem są soczyste kolory opakowania i apetyczna propozycja podania smakowitych serów – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz.

– Współczesnym wyzwaniem są wyroby mleczarskie idealnie dopasowane do poszczególnych grup odbiorców tak, aby odnieść największy sukces rynkowy. Dobór takich produktów jest niezwykle ważny, bo daje firmom gwarancję sukcesu. Optymalna może okazać się multidyscyplinarna współpraca, gdzie różne działy dostawcy i detalisty współpracują ze sobą nad wymyślaniem coraz to nowych koncepcji produtów i dopasowywaniem ich do określonych grup odbiorców – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2017
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25