Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Hochland Polska: Duże znaczenie marki w procesie wejścia na półkę

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2016-04-25 09:36:11

© hochland polska

– Proces budowania marek na krajowym rynku mleczarskim wydaje się coraz trudniejszy, w porównaniu do tego, co starano się robić kilka lat temu – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Dziś marketingowcy podejmujący się tego trudnego zadania coraz częściej zdają sobie sprawę, że jest to proces kosztowny i bardziej skomplikowany niż wcześniej, jeszcze kilka lat temu. Zmienia się rynek, ewoluują również trendy. Siła marki w procesie zakupowym w sieciach handlowych nadal jest jednak duża – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz.

– Hochland rozpoczął działalność w Polsce na początku lat 90. na bazie importu przez hurtowników. Było warto, bo serki dobrze się sprzedawały. Spółka Hochland Polska została stworzona pod koniec 1993 roku. Dla Polski przyjęto strategię wejścia z produktami brandowymi i zainwestowanie w markę. W Hochland Polska to produkty budują markę. Sukces tej strategii pokazał innym rynkom Hochland, że bycie producentem brandowym ma sens. To pochłania środki wydawane na reklamę, inwestycje w zrozumienie konsumenta, kreowanie trendów, ale przynosi też wymierne efekty. Hochland buduje dzisiaj swój biznes bazujący na trzech brandach. Jest marka Hochland, jako marka parasolowa obecna w każdym znaczącym segmencie rynku, gdzie Hochland ma kompetencje produkcyjne. Jest taż marka Almette, która jest liderem w kategorii serów puszystych do smarowania oraz Valbon – marka serów pleśniowych. Almette i Valbon mają za zadanie bycie ikonami w swoim segmencie. Hochland aspiruje do tego, by być marką łączącą w sobie smak, jakość, leadersheep, pozytywne emocje związane z jedzeniem z przyjaciółmi, z rodziną – dodaje nasz rozmówca.
– Polska to wielki sukces Grupy Hochland. Od Polski zaczęła się międzynarodowa ekspansja i w Polsce się udało. Olbrzymim sukcesem jest zbudowanie brandowego biznesu. Hochland jest dzisiaj zdecydowanie najsilniejszym brandem serowym, na drugim miejscu jest Almette. Prywatne marki to aktualnie konkurencja dla każdego brandowego gracza. Musimy przekonywać konsumenta, że warto zapłacić nieco więcej za produkt brandowy. Dzisiaj prywatne marki są produkowane przez znaczących brandowych graczy, co podniosło ich jakość – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz.
– Dzisiaj konsument wybiera między produktem dobrym, a bardzo dobrym. Trudno patrzyć na konkurencję będąc liderem, bo lider musi wyznaczać trendy, wizję, kierunki. Bardzo wsłuchujemy się w konsumenta, jego styl życia, sposób jedzenia. W ten sposób możemy widzieć jaką kategorię rozwijać. W Polsce inwestujemy w markę. Wysoka jakość produktów i umiejętny marketing, sprawiły, że Polacy pokochali sery marki Hochland, istotnie przyczyniły się do wzrostu sprzedaży i skali produkcji. Od innych producentów serów w Polsce Hochland Polska odróżnia strategiczne podejście do konsumenta. Wszystkie sery Hochland mają jeden wspólny mianownik: bardzo wysoką jakość i co za tym idzie, doskonałe walory smakowe. Różnicują je rodzaje, smaki, formy, opakowania i ceny. Sery Hochland jedzą wszyscy. Potwierdza to stara opinia, że Polacy lubią dobre jedzenie! – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25