Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Ryki (SM): Dyskonty to 25% rynku serów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2015-06-15 10:05:56

© ryki (sm)

– Od dłuższego czasu obserwujemy rozwój kategorii serów twardych. Na sklepowych półkach pojawia się wiele nowości, które cieszą się dużym zainteresowaniem. Firmy wprowadzają bardzo ciekawe połączenia smakowe oraz proponują innowacyjne rozwiązania w sposobie pakowania produktów. Producenci mają bowiem świadomość, że sprzedaż w dużym stopniu zależy od dostosowania się do potrzeb konsumentów – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskim Handel Grzegorz Kapusta, Wiceprezes mleczarni Ryki (SM).

– Obok podstawowych kategorii serów żółtych coraz częściej pojawiają się wyszukane propozycje, skierowane do bardziej wymagającego Klienta. W ciągu ostatnich kilku lat widać wyraźny rozwój serów długodojrzewających, które zostały docenione za mnogość zastosowań oraz wyraziste, lekko pikantne smaki. Wielu producentów z branży mleczarskiej rozszerzyło również swoją ofertę o produkty dla konkretnej grupy docelowej, np. wyroby o ciekawych kształtach, przeznaczone dla dzieci – podkreśla Grzegorz Kapusta.
– Z roku na rok widzimy, że tryb życia Polaków się zmienia, co wpływa również na przeformułowanie ich potrzeb. Warto zauważyć, że do niedawna sery twarde sprzedawały się głównie w formie krojonej, na wagę. Natomiast obecnie preferencje konsumentów szybko przesuwają się w stronę serów konfekcjonowanych, szczególnie plastrów w wygodnych opakowaniach. Wynika to z szybkiego tempa życia w miastach, w których – swoją drogą – konsumuje się najwięcej sera. Nowa tendencja ma również związek z wysokim poziomem sprzedaży sera w dyskontach. W tego typu sklepach sprzedaje się tylko „konfekcja”, a dyskonty to obecnie aż 25 proc. rynku sprzedaży sera – wskazuje nasz rozmówca.
– W poprzednim roku Ryki (SM) wprowadziła na rynek cztery rodzaje serów plastrowanych w wygodnych opakowaniach typu „otwórz-zamknij”. Wśród nich znalazł się Rycki Edam, Gouda, Hit z Ryk oraz Ramzes. Widzimy bardzo duże zainteresowanie serami sprzedawanymi w takiej formie, dlatego też postanowiliśmy w tym roku zainwestować w nowoczesną linię do konfekcji sera. Jesteśmy przekonani, że wpłynie to na jakość serów w plastrach produkowanych przez Ryki (SM) – dodaje Grzegorz Kapusta, Wiceprezes mleczarni Ryki (SM)

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25