Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Frąckowiak (ZPSiH): Nie liczba sklepów w sieci jest najważniejsza

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2014-05-05 00:28:35

© frąckowiak

– Wielkopolski ser smażony wywodzi się i od zawsze kojarzony jest z regionem, na który wskazuje jego nazwa – mówi w rozmowie Grzegorz Marciniak, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w Frąckowiak (ZPSiH). – To tradycyjny, pamiętany sprzed wielu lat wielkopolski produkt regionalny, który dzięki swemu oryginalnemu smakowi jest wręcz unikatowy, a dzięki temu sklepy detaliczne (szczególnie z terenu poza Wielkopolską) mogą odróżnić się posiadanym asortymentem od konkurencji. Z kolei postępujące zmiany w strukturze handlu w Polsce przejmują te tendencje i jest zauważalne coraz większe zainteresowanie ogólnopolskich sieci handlowych produktami regionalnymi. Dzięki temu klienci w całej Polsce mają możliwość zakupu naszych produktów nawet tam, gdzie dotychczas nie były znane. To również znaczny atut dla tych sieci – dodaje Grzegorz Marciniak.

– Ewolucja handlu w Polsce od dawna już zmierza w kierunku konsolidacji jednostek handlowych i tworzenia zyskujących na sile grup zakupowych. Jest to skuteczne działanie zarówno w walce konkurencyjnej z innymi tego typu grupami jak również wobec dostawców, którym mogą one zapewnić znacznie większe zakupy. Jest to szczególnie ważne jeśli sieć, o której mówimy posiada również magazyn centralny, za pośrednictwem którego realizuje dostawy do poszczególnych sklepów. To znacznie ogranicza koszty dostaw dla mniejszych producentów, a konsumentowi zapewnia dostępność produktową. Nie należy jednak zapominać o optymalizacji asortymentu. W kontekście popularności wśród kupujących nie zawsze najważniejsza jest liczba sklepów w grupie. Ważne, aby na półkach tych sklepów była na tyle urozmaicona oferta, aby nawet najbardziej wymagający klient mógł znaleźć swój produkt lub mógł natknąć się na taki, którego dotychczas nawet nie znał. Nie zawsze tylko najbardziej reklamowane produkty są najlepiej sprzedawalne i pożądane przez klienta. Coraz częściej liczą się dziś smak, tradycja, a przez to oryginalność. Nie należy o tym zapominać – wskazuje Grzegorz Marciniak, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w Frąckowiak (ZPSiH).

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25