1. Aktualności
  2. Polska

Intermarché: Sery kozie paczkowane sprzedają się lepiej

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© intermarche

– Sery kozie nie są w Polsce tak rozpowszechnione jak w krajach Europy Zachodniej. Jednak z roku na rok można zauważyć coraz większe zainteresowanie klientów zakupami serów kozich. Niestety, nie jest to jeszcze duży wolumen sprzedaży Największą barierę w sprzedaży stanowi cena – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Edyta Dembińska, Kierownik grupy zakupowej produktów świeżych i mrożonek w sieci Intermarché.


– Konsument serów kozich to zamożny i świadomy klient. To klient, który poszukuje nowości i innowacyjnych produktów. Ma też szczególny gust smakowy – sery kozie po prostu nie każdemu smakują. Sporą grupę konsumentów stanowią też alergicy cierpiący na skazę białkową – uczulenie na białko mleka krowiego dotyka coraz większej liczby ludzi. Kolejna grupa to klienci, którzy kupują sery kozie ze względu na ich zalety – większą niż w mleku krowim zawartość soli mineralnych, wapnia, potasu, kwasu foliowego i witamin – wskazuje Edyta Dembińska z Intermarché.
– Lepszą sprzedaż wykazują sery kozie paczkowane. Klienci chętnie z produktów kozich wybierają serki do smarowania typu „piramidka” i „roladka”. Podczas promocji, jak w przypadku innych produktów, odnotowujemy wzrost sprzedaży. Szczególnym zainteresowaniem cieszą wszelkie akcje z wartością dodaną, np. typu 1+1 gratis. W sieci Intermarché obecnie handlujemy kilkoma rodzajami koziego sera. Na ten moment nie przewidujemy rozbudowy tej gamy – podsumowuje Edyta Dembińska, Kierownik grupy zakupowej produktów świeżych i mrożonek w sieci Intermarché.