1. Aktualności
  2. Świat

Raisio powiększyło przychody netto w 2012 roku do 584 mln €

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski

Oznacza to wzrost o 5,7% z poziomu 552 mln € w 2011. Naszych czytelników szczególnie zainteresuje fakt, że sprzedaż i pozycja rynkowa produktów marki Benecol umocniła się szczególnie w Azji oraz Ameryce Południowej. Sprzedaż rosła również na rynku Indonezji, Kolumbii i Chile, gdzie marka Benecol niedawno debiutowała.

Rok 2012 przyniósł jednak duże różnice pomiędzy różnymi krajami i ich rynkami. Popyt był ograniczony z powodów ekonomicznych po stronie konsumentów na rynku greckim i hiszpańskim. Po drugiej stronie: dużym rynkiem dla produktów Benecol pozostała Wielka Brytania, ale również pobliska Irlandia wykazała się istotnym wzrostem. Fiński rynek bardzo dobrze przyjął minidrinki Benecol, które w ciągu 5 lat podwoiły swoją sprzedaż. Jak podaje spółka, Polska jest jednym z największych rynków z perspektywami rozwoju, bardzo obiecującymi dla marki Benecol.
Jak podaje w swoim komunikacie spółka, ponad 90% sprzedaży produktów Benecol pochodzi z Europy.