1. Aktualności
  2. Polska

Piątnica wśród najsilniejszych marek

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© piątnica

Znamy już wyniki rankingu Polskie Marki 2012 dziennika „Rzeczpospolita”. Piątnica to 4. marka mleczarska i 21. najsilniejsza polska marka spożywcza.
„Rzeczpospolita” opublikowała w grudniu 2012 r. wyniki najnowszej edycji prestiżowego Rankingu Polskich Marek, obejmującego zestawienie najcenniejszych i najsilniejszych z nich. Wartość marki Piątnica oszacowano na 212,5 mln zł, co dało jej 61. pozycję na liście 330 najbardziej wartościowych marek. Piątnica okazała się być 4. najmocniejszą marką mleczarską na polskim rynku.


W rankingach szczegółowych konsumenci wysoko ocenili Piątnicę pod względem postrzeganej jakości oraz wartości. Piątnica zajęła w obydwu zestawieniach 3. miejsce wśród marek z branży mleczarskiej, plasując się na 35. pozycji w rankingu „Postrzegana jakość” oraz 33. pozycji w rankingu „Postrzegana wartość” (awans o 3 lokaty w porównaniu z rokiem 2011).
Piątnica to od wielu lat także jedna z marek, które cieszą się coraz większą lojalnością klientów. Świadczy o tym wysokie 22. miejsce wśród wszystkich marek i 2. miejsce wśród marek z branży mleczarskiej w rankingu zbudowanym na podstawie tego kryterium.
Wysokie miejsce w rankingu oraz obecność wśród najmocniejszych i najbardziej wartościowych polskich marek odzwierciedla fakt silnej i ugruntowanej pozycji marki Piątnica na konkurencyjnym rynku − komentuje Zbigniew Kalinowski, Prezes OSM Piątnica. Cieszymy się z sukcesów i nie zamierzamy spocząć na laurach. Będziemy nadal przykładać ogromną wagę do dbałości o najwyższą jakość naszych produktów. Cenne jest dla nas również zaufanie, jakim od wielu lat obdarzają nas konsumenci, którego dowodem jest wysoka pozycja w rankingu szczegółowym opartym o wskaźnik „Lojalność klientów” – podsumowuje Zbigniew Kalinowski.
Ranking Najcenniejszych Polskich Marek 2012 został przygotowany na podstawie danych finansowych i badań konsumentów przeprowadzonych przez dziennik „Rzeczpospolita”, firmę doradczą Akropolis i firmę badawczą AC Nielsen