Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Beneo: Konsumenci zmieniają upodobania z obawy przed wysokim poziomem cukru

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2018-07-10 16:09:25

© beneo

– Ponieważ uczucie niechęci do cukru cały czas rośnie pośród klientów, nastąpiła zmiana zachowań zakupowych dotyczących produktów mlecznych – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Rudy Wouters, Wiceprezes Beneo Technology Center. – Według Minitel obawy dotyczące cukru spowodowały, że wielu klientów zdecydowało się na jogurty zamiast innych deserów. Na zmianę zdecydowała się ponad jedna trzecia Niemców (39%), Francuzów (37%) i Włochów (34%) oraz nawet 51% klientów polskich i 49% hiszpańskich. Dodatkowo klienci zwracają również uwagę na zawartość cukru w swoich jogurtach – ponad połowa ankietowanych twierdzi, że sprawdza zawartość cukru podaną na opakowaniu ich jogurtu.

– Nastąpił też wzrost ilości klientów sprawdzających etykiety wartości odżywczych na swoich lodach. Według badania FMCG Gurus (2017/2018), 45% francuskich konsumentów sprawdza etykiety na opakowaniu swoich lodów w porównaniu do 27% ankietowanych w Wielkiej Brytanii.
Ze względu na rosnącą grupę klientów zainteresowanych produktami niskocukrowymi producenci mają większą szansę sukcesu, jeżeli będą w stanie zaoferować produkty mleczne o ograniczonej zawartości cukru przy jednoczesnym zachowaniu smaku i tekstury – podkreśla Rudy Wouters z Beneo Technology Center.
– Z ograniczaniem cukru wiąże się wiele wyzwań, ponieważ pełni on w produktach żywnościowych różne funkcje. Cukier nie odpowiada jedynie za słodkość i smak, ale zapewnia również teksturę i wrażenia dla jamy ustnej. Oznacza to, że do redukcji cukru i uzyskania jednocześnie podobnego smaku i tekstury, bez żadnej zmiany procesu produkcyjnego potrzebne jest wielkie doświadczenie.
Beneo Technology Center stworzyło szeroką gamę receptur uwzględniających te wyzwania i zapewniających utrzymanie smaku i tekstury podczas redukcji zawartości cukru. Inulina z błonnikiem funkcyjnym i oligofruktoza Beneo mogą być stosowane w recepturach zamiast cukru, ponieważ pomagają one uzyskać gładką i kremową teksturę oraz dobry smak w produktach o obniżonej zawartości cukru. Zależnie od ilości błonnika stosowanego w gotowym produkcie może to również pozwolić producentowi na umieszczenie na opakowaniu informacji „źródło błonnika”. Dodatkowo błonnik funkcyjny Beneo Orafti wspomaga również dietę o niskim indeksie glikemicznym. Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności pozytywnie ocenił oświadczenie zdrowotne dotyczące redukcji poposiłkowej odpowiedzi glikemicznej dla inuliny i oligofruktozy Orafti – dodaje nasz rozmówca.
– Dodatkowo Inulina i Oligofruktoza Orafti pozytywnie wpływają na bardziej zrównoważoną florę jelitową poprzez stymulowanie rozwoju korzystnych bakterii z rodzaju Bifidobacterium – ważnego elementu zdrowego funkcjonowania układu trawiennego. Inulina i oligofruktoza są łatwo rozpuszczalne i dzięki temu mogą być stosowane we wszystkich rodzajach produktów żywnościowych i napojów, a także wspomagają zdrowie ludzi już od młodego wieku – wskazuje Rudy Wouters, Wiceprezes Beneo Technology Center.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2018
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25