Sierpc (OSM): Cząstka nas samych

Janusz Górski
Forum Mleczarskie Handel 1/2023 (115)

sierpc kampania kasztelan dla tych i dla tamtych

Rozmowa z Rafałem Kowalskim

Dyrektorem Działu Handlu i Marketingu w mleczarni Sierpc (OSM)

 

Janusz Górski: Marka Kasztelan to jedna z głównych marek mleczarni w Sierpcu. Jaki był cel kampanii serów oraz jaka była grupa docelowa?

Rafał Kowalski: Zgadza się, Kasztelan to drugi najchętniej kupowany ser z Sierpca. W 2021 r. znalazł się w TOP 10 najczęściej kupowanych serów plastrowanych w Polsce. Tak wysoka pozycja zobowiązuje do budowania coraz mocniejszej więzi i interakcji z konsumentami. Głównymi celami kampanii Kasztelan dla Tych i dla Tamtych były: wzmocnienie świadomości marki, wyróżnienie wśród silnej konkurencji, utrwalenie skojarzeń z codziennością i popularnością oraz budowanie silnego związku emocjonalnego z marką.

Jaki miał być przekaz?

Naszym założeniem było pokazanie, że Kasztelan to ser, który smakuje wszystkim i może być położony na każde śniadanie, bez wyjątku. To ser, który łączy Polaków przy stole. Wszystkich Polaków. Bez względu na światopogląd.

Jak komunikowali się Państwo z konsumentami produktów maki Sierpc i Kasztelan?

Głównym narzędziem komunikacji naszych marek jest profil Facebooka: Sierpc Ser Smak. Bardzo duży nacisk położyliśmy również na serwisy internetowe YT i Tik Tok oraz współpracę z influencerami.

15-LF wywiad sierpc 3.jpg
© sierpc

Czy udało się osiągnąć założenia i oczekiwane efekty kampanii?

Wyniki kampanii mocno nas zaskoczyły. Nie dość, że przekroczyliśmy założone cele o ponad 50%, to wzrost sprzedaży był tak znaczny, że zmuszeni byliśmy „reglamentować” dostępny do sprzedaży towar.

Jury konkursu bardzo wysoko oceniło całą kampanię. Co jest Państwa zdaniem jej unikalnym elementem, który pozwolił osiągnąć wysokie wskaźniki dotarcia i realizacji?

Kampania Kasztelan dla Tych i dla Tamtych była oparta na bardzo prostej historii, a jednak trafiającej do serca, bo poruszającej ważne struny. Historii pozornie fikcyjnej, a jednak bardzo prawdziwej. Lekkiej, humorystycznej, a jednak poważnej i zmuszającej do refleksji.

W tych 30 sekundach z jednej strony pokazaliśmy świat i wartości marki Kasztelan, a z drugiej – cząstkę nas samych. Historie oparte o prawdziwe i celne spostrzeżenia, obserwacje istotne dla ludzi sprzedają się same. Wystarczy je „po prostu” uchwycić i dobrze pokazać. Co jest, oczywiście, najtrudniejsze w kampanii. Tym bardziej jesteśmy dumni z tego, że nam się udało. Zachęcam do obejrzenia. Film jest dostępny na naszym kanale YT.

Korzystając z okazji, chciałbym podziękować Państwa wydawnictwu oraz Jury konkursowemu za docenienie naszej pracy. Dziękuję również całemu zespołowi oraz firmom uczestniczącym w realizacji kampanii Kasztelan dla Tych i dla Tamtych.

 

Dziękuję za rozmowę

Janusz Górski

Zobacz także