Produkty „on the go”: Gotowi, do biegu, start!

Aleksandra Stawicka
Forum Mleczarskie Handel 2/2017 (81)

Podwieczorek

Jako szybka przekąska pomiędzy posiłkami świetnie posłużą mleczne kanapki. Mikuś (Bakoma) czy Monte Snack (Zott Polska) z łatwością zmieszczą się do nawet najmniejszej torebki, a w ciągu dnia pozwolą na krótką chwilę zapomnieć o doskwierającym głodzie. Bo to właśnie to, przekąska, która pozwala przeczekać do kolejnego pełnowartościowego posiłku.


Sery podpuszczkowe w wydaniu mobilnym to do niedawna wyłącznie plasterki w opakowaniach „otwórz/zamknij” w gramaturze 150 g. Jak jednak wiadomo nie jest to ilość odpowiednia dla jednej osoby w podróży. Dlatego warto zwrócić uwagę na pomysł wypełnienia luki rynkowej przez mleczarnię Spomlek (SM). W tym przypadku mowa o pojedynczych osobach dla których cztery plastry 45 g to optymalne rozwiązanie.


Właściwie dla kogo?

Szczególnym segmentem są produkty przeznaczone dla najmłodszych konsumentów. Z jednej strony producenci muszą przygotować propozycję, która podbije serca maluchów, z drugiej jednak powinna przemawiać także do rodziców, którzy ostatecznie decydują o dokonaniu zakupu. Nawet najbardziej fantazyjne stwory na opakowaniu nie zapewnią sukcesu, jeżeli skład produktu nie będzie odpowiednio zbilansowany i nie da rodzicom poczucia, że zapewniają dziecku zdrowy posiłek czy przekąskę. Kategoria „on the go” przeznaczona dla tej grupy ułatwia życie właśnie opiekunom. Przecież to nie dzieci piorą zalane plecaki, zwykle też nie one przejmują się swoją brudną buzią lub rękoma. Jednocześnie ta grupa ma bardzo duży potencjał – zabiegana mama doceni wygodne opakowanie, dzięki któremu nie musi na spacer zabierać dodatkowych akcesoriów, by zapewnić dziecku zdrową i pożywną przekąskę. Może ją stanowić na przykład mleko w kartoniku ze słomką – oferowane przez Grupę Mlekovita w trzech najbardziej klasycznych wariantach smakowych pod brandem Wypasione (waniliowe, truskawkowe i czekoladowe), a także przez Mlekpol (SM) aż w czterech (Łaciate waniliowe, czekoladowe, truskawkowe i bananowe). Kartoniki 200 ml u obu producentów, wygodnie dopasowane do dziecięcej rączki, dzięki dołączonej słomce nie potrzeba już niczego więcej.

W kategorię „on the go” idealnie wpisują się serki do kieszonki. Wygoda dla rodzica, zdrowie i smak dla dziecka. Pakowane w praktyczne saszetki z nakrętkami, odpowiednio małe porcje serka dziecko może zjeść wszędzie, nawet jeśli nie ma gdzie umyć rąk. Produkt jest tak zapakowany, że brudne ręce nie muszą mieć w ogóle kontaktu z żywnością. Koniec z uciążliwymi łyżeczkami znajdowanymi po spacerze na dnie torby. Najczęściej długo po spacerze. Serki w takim opakowaniu oferuje Bakoma – Bakuś do kieszonki – i Danone – Danonki.

Nie tylko dla dzieci…

Istnieje linia serków do kieszonki, przeznaczona dla... mężczyzn. Bakoma w serii Men oferuje wysokobiałkowe serki w analogicznych saszetkach. To osobna kategoria skierowana do mężczyzn dbających o aktywność fizyczną. Cała linia Bakoma Men to produkty o podwyższonej ilości białka wpisująca się idealnie w trend „on the go”. Również dla tej samej grupy powstały napoje wysokoproteinowe Super Body Active od Grupy Mlekovita. Gotowe do spożycia w każdej chwili.

Strona 4 z 5