Produkty „on the go”: Gotowi, do biegu, start!

Aleksandra Stawicka
Forum Mleczarskie Handel 2/2017 (81)
jogobella, zott

Szybko ≠ źle

Na rynku współistnieją dwa trendy, których pozornie połączyć nie sposób. Musi być szybko, na już, od ręki i wygodnie. Ale nie oznacza to, że konsument pragnie ze swojego organizmu robić śmietnik i je cokolwiek, byle było pod ręką. Jesteśmy coraz bardziej wybredni, coraz bardziej świadomi i uważni na to, co jemy. Bo to, że będziemy biec i nie zatrzymamy się na posiłek nie oznacza, że nie zatrzymamy się, by przeczytać etykietę produktu. Prowadzenie zdrowego trybu życia jest modne i trafia do coraz większej liczby odbiorców. Nawet jeśli ktoś nie ma możliwości poświęcić całej swojej uwagi temu zagadnieniu, a zwykle tak właśnie jest, to pragnie choćby jego namiastki. Dużej namiastki. Taką namiastką mogą być odpowiednio zbilansowane i zdrowe posiłki lub przekąski, które są na dodatek łatwo dostępne. I to pole do popisu dla przemysłu mleczarskiego, który takie zdrowe i szybkie zastrzyki energii może bez problemu zaoferować.

Ciekawy produkt

Świeże paluszki serowe do rwania Pik-Nik powstają ze świeżego sera mozzarella. Jeden paluszek to odpowiednik jednej szklanki mleka. Jest to produkt bogaty w wapń oraz białko (1 paluszek dostarcza 11% dziennego zapotrzebowania na białko). W jego produkcji nie używa się enzymów pochodzenia zwierzęcego.

Już wkrótce na półkach pojawi się również Rambyno, inny ciekawy produkt ze Żmudzi. Pod tą marką znajdujemy przekąski typu serowego. Ser w formie minipaluszków w wersji „original”, z szynką i smażoną cebulką, dostępny jest są w torebce 75 g. Wędzone dymem z naturalnego drewna są pozbawione jakichkolwiek obcych dodatków poprawiających smak lub aromat albo sztucznie wydłużających termin przydatności do spożycia.

Producent: Žemaitijos pienas.


Kto rano wstaje…

...ten nie zasypia do pracy. Ale co zrobić jeśli już za późno? Nie bez powodu mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Na ratunek przybywają producenci mleczarscy. Na dobry początek dnia pełnego wyzwań możemy szybko posilić się jogurtem z owsianką, którą proponuje Grupa Mlekovita. Na początku wprowadzono na rynek trzy smaki, wybrane w testach konsumenckich – truskawkowy, bananowy i jabłkowy. Sukces produktów doprowadził do rozszerzenia oferty, teraz możemy dostać także jogurt z owsianką klasyczny i deserowy, z dodatkiem cukru trzcinowego. Dobre na szybkie śniadanie lub przekąskę w ciągu dnia, dostępne w 180 g kubeczkach z etykietami różnymi zależnie od smaku, utrzymanymi w intensywnej kolorystyce. Pożywne śniadania oferuje także Danone – zarówno pod głównym brandem, pod którym możemy znaleźć jogurt naturalny łagodny z dodatkiem zbóż, jak i w ofercie Activii.

Jeśli ktoś nie lubi owsianki ma jeszcze inną opcję, jaką jest jogurt z pożywnym musli czy ziarnami, oferowany m.in. przez Zott Polska (Jogobella Breakfast, Jogobella 8 zbóż) i firmę Bakoma (7 zbóż, 7 zbóż Men i 7 zbóż musli). Linia produktów przygotowanych przez Bakomę ma swoją osobną stronę internetową, a także szeroko zakrojoną kampanię reklamową. Każde z siedmiu zbóż doczekało się swojej personifikacji – spoty reklamowe prezentują, jak cała ich drużyna dba o konsumentów lub też kolejno przechodzą casting na prezentera sponsora jogurtu, na stronie zaś są prezentowane indywidualnie – każde ziarno z opisem właściwości, wartości odżywczych i komentarzem, wygłaszanym przez postać.

Strona 2 z 5