Sery topione: Topiony niezatopiony

Paulina Filipowicz
Forum Mleczarskie Handel 6/2012 (55)

Aneta Będkowska

Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem w Sertop

Firma Sertop konsekwentnie od wielu lat zajmuje się wytwarzaniem serów topionych i serów smażonych. Sprawdzona technologia, tradycyjne receptury, najlepsze surowce oraz ścisła kontrola na każdym etapie produkcji gwarantują wysoką jakość naszych produktów. To właśnie wysoka jakość jest głównym sekretem naszego sukcesu. Równocześnie najważniejszym celem naszego przedsiębiorstwa jest zapewnienie pełnej satysfakcji klienta.

Jako firma serowarska oferujemy naszym klientom różne rodzaje serów topionych, pakowanych zarówno w opakowania ekonomiczne, o większej gramaturze (100 g), jak i niewielkie (17,5 g lub 30 g) porcje umieszczone w nowoczesnych, kolorowych pudełkach.

O zainteresowaniu klientów decydują takie czynniki jak przyzwyczajenia smakowe, atrakcyjne opakowanie czy wysoka jakość naszych produktów. Nie mniej istotnym elementem zakupów jest cena. Dlatego staramy się tak dopasować naszą ofertę serków, aby klienci o różnych dochodach mieli możliwość kupienia naszych wyrobów.

Naszym sztandarowym produktem jest serek topiony Złoty Ementaler. Cieszy się on niesłabnącym powodzeniem od początku istnienia zakładu. Tym niemniej jest to produkt, który pamiętają nie tylko nasi najstarsi konsumenci. Złoty Ementaler chętnie kupują także młodzi ludzie. O niesłabnącym powodzeniu tego produktu, jak i innych serków topionych świadczy np. liczba naszych fanów na portalu społecznościowym facebook (ponad 5 tys.). Co ciekawe – w tej grupie osób jest spora liczba mężczyzn i właśnie młodych ludzi, którzy lubią nasze serki.

Dużym zainteresowaniem cieszy się również nasz nowy produkt – serek dla dzieci – pod marką Oscar. Nowoczesne opakowanie (zawierające trzy małe porcje serka) jest bardzo pozytywnie oceniane przez naszych konsumentów. Atrakcyjne kolorowe opakowanie i wesoła myszka Oscar przyciągają wzrok nie tylko najmłodszych. Produkt ten nie zawiera konserwantów, ani żadnych sztucznych barwników.

Kategoria serów stale się rozwija i cieszy niesłabnącym powodzeniem. Wzrasta świadomość konsumentów odnośnie do różnych możliwości wykorzystania serków topionych. Obecnie serek topiony to nie tylko produkt przeznaczony na śniadaniową kanapkę, ale także świetna baza do sosów czy zup. Według naszych konsumentów serek topiony najchętniej wykorzystywany jest do sporządzania zapiekanek. W tym miejscu zapraszam do skorzystania z bazy naszych przepisów kulinarnych na stronie www.sertop.com.pl.

Najczęściej wybieranymi serkami topionymi są serki bez dodatków smakowych, takie jak gouda czy wspomniany już wcześniej Złoty Ementaler. Nadal popularnymi smakami pozostają serek z szyneczką czy szczypiorkiem. Do czołówki tych smaków dołączył także serek topiony ze słonecznikiem.

Z czym do klienta?

Mimo zróżnicowania w kategorii serów topionych, producenci niechętnie podejmują się udoskonalenia formuły, jakby lepsze, w tym wypadku prawdopodobnie droższe, miało się stać wrogiem dobrego, tu czytajmy: sprawdzonego produktu w bardzo atrakcyjnej cenie. Prawdziwie odważnym ruchem wykazała się Grupa Polmlek, wprowadzając ser topiony w plastrach Capresi, o wyrazistym, zdecydowanym smaku, występujący w opakowaniu otwórz/zamknij w srebrnej metalizie. Dostępny jest w wersji: z szynką oraz o smaku wędzonym. Grupa Polmlek oferuje również sery topione z posypką z pieprzem i papryką; jedyny taki produkt na rynku.

Firma Hochland Polska proponuje krążek Mix Fit, w którym w trzech rodzajach sera (naturalnym, z ziołami i z papryką), jak zapewnia producent obniżono kaloryczność i zmniejszono zawartość tłuszczu.

Wyzwanie podjęła również Lactima, produkując swój plasterkowany serek Beauty z dodatkiem funkcjonalnym w postaci błonnika wspierającego przemianę materii. Producent, zapewniając iż wyśmienity smak idzie tu w parze z idealną sylwetką, zwraca się wyraźnie do pań.

To zresztą niejedyny przykład starannie wyłonionego targetu. Wydawać by się mogło, że konsument sera topionego nie ma płci, ani wieku, a już z pewnością nie jest uroczym przedszkolakiem, do którego tęgie głowy wyspecjalizowane w marketingu chcą trafić. Oczywiście znamy spoty reklamowe firmy Hochland Polska, w których główne role od lat niepodzielnie obstawiają najmłodsi i robią to z rozbrajającym wręcz urokiem, jednak taktyka ta topi serca przede wszystkim starszych konsumentów. Mimo że temat serów wydaje się faktycznie dosyć trudny do przeforsowania dla tak młodej grupy, okazuje się, że nie ma rzeczy niemożliwych. Tu znowu warto zwrócić uwagę na ofertę firmy Lactima i jej serki w krążkach z motywem: bohaterów z Kubusia Puchatka, Księżniczek i Aut z wytwórni Disneya. Kolorowe opakowania z pewnością spodobają się najmłodszym, a proponowany najdelikatniejszy śmietankowy smak oraz Gouda, Emmentaler i ten z dodatkiem szynki mogą spotkać się z entuzjazmem niejednego niejadka. Krok dalej poszła firma Sertop, która do swojej nowości, skierowanych do dzieci serków topionych Oscar, opatrzonych wizerunkiem wesołej myszki, dodaje do barwnego opakowania kolorowankę – prezent dla najmłodszych.

Strona 2 z 4