Twarożki do smarowania: Specjały na ostrzu noża

Jeszcze kilka lat temu trudno było sobie wyobrazić sytuację, gdy wchodzimy do sklepu i możemy kupić na poranne śniadanie lub spóźnioną kolację – oprócz wędliny i żółtego sera – coś względnie dobrego smakowo i gotowego do spożycia od razu. Dzisiaj analizując portfolio produktowe całej kategorii mleczarskiej na czoło niewątpliwie wysuwa się segment serków do smarowania. Jest to kategoria ciągle jeszcze rozwijająca się, ale już dziś przeciętny Kowalski ma w czym wybierać. Sprawdźmy, zatem, co może znaleźć się w jego zakupowym koszyku.
Kocha, lubi, smakuje
Serki do smarowania mogą uwieść Są delikatne, rozpływają się w ustach, a zastosowane dodatki podkreślają ich smak i zapach. Nietrudno zgadnąć, że pewnie smakują każdemu, kto po nie sięgnie choć raz. A ponieważ wybór jest przeogromny to sięgamy po nie raz, potem drugi i trzeci…. a później odruchowo bez zastanowienia. Dzisiaj ze szczypiorkiem, jutro z łososiem, pojutrze z ananasem. Właściwie wybór jest tak duży, że możemy sobie raz na tydzień kupić X różnych produktów i delektować się na śniadanie lub kolację każdego dnia innym smakiem.
Kategoria serków rozwija się w dwóch kierunkach. Pierwszy kierunek wynika ze struktury produktu. Dzisiaj możemy wybierać spośród serków kremowych lub puszystych spulchnianych azotem. Drugi kierunek to smak. Na rynku możemy wybierać spośród serków wytrawnych lub słodkich.

Wśród asortymentu przeważają na razie smaki klasyczne wytrawne tj. naturalny, śmietankowy, ze szczypiorkiem, czosnkiem, przyprawami, ziołami. Niektórzy odważają się na kompozycje dojrzałych pomidorów, papryki i przypraw (Arla Buko, Hochland Polska Almette), rumu i ananasów (Arla Foods – Castello, Grupa Polmlek – Capresi), łososia (Piątnica OSM) czy szczyptę chrzanu (Hochland Polska, Piątnica OSM, Grupa Polmlek, Włoszczowa OSM). Dla każdego coś miłego. A jeżeli to coś jest smaczne i możemy pomarudzić przy półce w poszukiwaniu swoich ulubionych typów to tym lepiej.
Ciekawy produkt
Serek kanapkowy o naturalnym smaku, który cieszy się akceptacją konsumentów i szybszą rotacją na półce? Taki jest serek Kanapkowy Wart-Milk (OSM) wytwarzany w trzech smakach: naturalnym, ze szczypiorkiem i z czosnkiem. Serki znane są już w całym kraju, a ich sprzedaż ciągle wzrasta. Charakteryzują się niezwykle naturalnym smakiem. W serku ze szczypiorkiem wyczujemy prawdziwy szczypior, a w czosnkowym prawdziwe kawałki czosnku.

Jacek Wyrzykiewicz
PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska
Konsumenci stosują coraz częściej sery do smarowania pieczywa. Hochland ma w swojej ofercie kilka propozycji, które mogą służyć do smarowania pieczywa. Są to sery topione: w krążkach (np. Mixtett, Sorett, Tercett, Kwartett), w bloczkach (np. Śmietankowy, Z szynką, Z ziołami), w pudełkach plastikowych (np. Gouda Smaki) sery kremowe twarogowe Almette (np. Almette śmietankowy, Almette ze szczypiorkiem i cebulą, Almette z ziołami, Almette z papryką i pomidorami, Almette jogurtowy, Almette z chrzanem, Almette z ogórkiem i ziołami), Hochland Kanapkowy (np. śmietankowy, ze szczypiorkiem, z czosnkiem i ziołami, z ogórkiem i koperkiem). Sery do smarowania pieczywa kierowane są przede wszystkim do konsumenta masowego. Rynek serów do smarowania kojarzy się głównie z serami topionymi i kremowymi twarogowymi. Po sery sięga coraz większa grupa konsumentów, co w naturalny sposób powoduje wzrost wolumenów sprzedaży. Hochland wchodził na rynki serów topionych i twarogowych w czasach, kiedy marki nie były ich głównymi wyróżnikami. Dzięki nam stało się inaczej, co nas jako producenta wyrobów markowych bardzo cieszy! Segment serów białych kremowych do smarowania notuje dynamiczny wzrost w długim okresie, zarówno w ujęciu wolumenu jak i wartości.

W ciągu ostatnich miesięcy Hochland umocnił się na pozycji lidera i notuje istotne wzrosty udziałów. Nowa odsłona dla Almette bez zagęstników, bez barwników, bez konserwantów – była strzałem w dziesiątkę! Konsumenci z dużym zaciekawieniem przyjęli wszystkie nasze działania. Dla Almette w strefie wolnej od zagęstników, barwników i konserwantów zaplanowano bardzo silne wsparcie reklamowe – nową kampanię reklamową w telewizji (w najbardziej popularnych kanałach telewizyjnych), internet, kino, prasę, a także różnorodne materiały POS i promocje handlowe. Zapraszamy także do odwiedzania nowej strony internetowej www.almette.pl! Na 2013 rok planujemy kilka kolejnych nowości... Mamy bardzo ambitne plany!
