Rynek międzynarodowy: Dojrzale, czyli po szwedzku
Facebook przychodzi z odsieczą
Skånemejerier to trzecia mleczarnia w Szwecji, skupuje 12% całego szwedzkiego mleka. Na rynek detaliczny oprócz mleka sprzedaje sery, masło, jogurty. Skånemejerier jest dodatkowo największym w Szwecji dostawcą soków i napojów (marki ProViva – napoje z probiotykami i Bravo). Ma to pewne znaczenie, gdyż pozwala firmie być niezależną od sytuacji na rynku mleczarskim. Co więcej zakład wytwarzający napój ProViva został w październiku 2010 roku w 51% własnością firmy Danone.
Skånemejerier posiada zakłady w Malmo, Kristianstadt, Lunnarp i Hjordnära. Głównymi markami Skånemejerier są: Standard – mleko, śmietana, jogurty, Åsens – mleko i śmietana, Allerum – sery twarde, Hjordnära – mleko, śmietana, jogurty naturalne i owocowe. Obroty roczne firmy kształtują się na poziomie 290 mln euro (2009) i 367 mln euro (2010).
Na początku 2009 roku firma znalazła się w trudnym położeniu z racji usunięcia jej produktów z części supermarketów w płd. Szwecji. Za zmianami i nowym asortymentem na półkach stał rywal: Arla Foods. Firmie groził spadek obrotów o 7%. Kiedy wydawało się, że wywoła to bankructwo, lokalny handlowiec stworzył grupę buntowników na Facebooku. Akcja zyskała na tyle rozgłos i popularność, że supermarkety COOP znowu udostępniły swe półki mleczarni Skånemejerier.