Desery mleczne: Przyjemność jedzenia

Paulina Łuszczak
Forum Mleczarskie Handel 4/2011 (47)

Innowacje proszą o półkę

W segmencie deserów mlecznych do najważniejszych atrybutów należą walory smakowe oraz wygląd. Jak wiemy konsument je również oczami (a czasem przede wszystkim w ten sposób). W ofercie sklepowej znaleźć możemy dużą różnorodność. Zwycięża najczęściej ten, kto przedstawi atrakcyjniejsze opakowanie (np. desery w kamionce firmy Rians) lub atrakcyjniejszy, wysokiej jakości produkt w środku. Tutaj nie ma co liczyć, że wielką rolę w wyborze będzie odgrywać cena. Ci, którzy kupują desery mleczne są raczej przygotowani, że zapłacą więcej za pyszny deser, jaki trudno by było im przygotować samemu w domu. Po takie produkty nie sięgają ludzie bojący się spróbować czegoś nowego. Są to częściej ci konsumenci, którzy poszukują nowych doznań smakowych na specjalne okazje bądź dla codziennej chwili relaksu. W kategorii tej ważne jest również ciągłe zaskakiwanie nową ofertą.

Regularne odświeżanie portfolio, czy to poprzez nowe smaki czy inne, interesujące formy produktu to przepustka do serca konsumenta, który będzie wierny chęci dogodzenia swojemu podniebieniu.

Ciekawym i innowacyjnym produktem na krajowych półkach są puddingi bio firmy Andechser. Produkty te wytwarzane są z mleka pochodzącego z kontrolowanych gospodarstw ekologicznych. Wyróżniają się bardzo kremową, gładką konsystencją. Produkt zawiera 9,2% tłuszczu. W skład wchodzą m.in. śmietana (84% – 10% tłuszczu), pełna czekolada mleczna (2%). Pudding bio Andechser nie zawiera glutenu, słodzony jest naturalnie cukrem surowym. Dostępny jest o smakach waniliowym i czekoladowym.



Strona 2 z 4