Produkty mleczne dla dzieci: Dla najmłodszych

JOGURTowo
O dobroczynnym wpływie spożywania jogurtów na prawidłowy rozwój dzieci nie trzeba wspominać. Liczne reklamy czy społeczne kampanie przekonały (miejmy nadzieję) wszystkich rodziców o korzyściach z uzupełniania diety ich pociech w ten produkt. W bardzo bogatej ofercie tych produktów możemy przebierać, aż znajdziemy ten który będzie nam odpowiadał. Świadomi producenci wystawiają na półkę jogurty, które poprzez swoją zawartość (nie tylko etykiety, ale i wnętrze kubeczka) przyciągną klientów. Przykładem jest tutaj firma Mlekovita (GK) z linią jogurtów Darek. Jogurty Darek poza dobroczynnymi bakteriami jogurtowymi oraz wapniem budującym nam zdrowe, silne kości zawierają również wit. A i D3. Pierwsza pełni ważną rolę w stymulowaniu wzrostu i rozwoju organizmu maluchów, a także wspomaga nasze oczy, druga natomiast pomaga przyswajać i zapobiega wydalaniu wapnia oraz fosforu. Jogurty Darek pakowane są w wygodne dla dzieci buteleczki. Produkt dostępny jest w czterech wersjach smakowych: bananowym, czekoladowym, malinowym i toffi.

Ponadto na półce jogurtowej nasze maluchy znaleźć mogą całą gamę Danonków firmy Danone. W okresie letnim dodatkowo możemy się pokusić o zakup wersji Danonków przeznaczonych do zamrażania. Szeroką gamę na półce tworzą również Danonki pół na pół – czyli jogurt o dwóch smakach, ale w jednym kubeczku. Danonki mają ponadto jeszcze inną wersję: Danonki Mega w wersji brzoskwinia i jagoda. Z kolei w sieci Biedronka nasze pociechy mogą wybierać spośród jogurtów produkcji Bakoma: jogurt Wyśmienity o smakach truskawki, gruszki i brzoskwini. Sieć ta oferuje również na swoich półkach jogurt truskawkowy Miami zawierający w pokrywce kolorowe lentilki, oraz jogurt Na śniadanko z płatkami i truskawkami, produkcji firmy Bacha. Marka Biedronka znakuje również inny przysmak: Miami czekolada + mleko, obecnie w ofercie 13% gratis.
Także wśród oferty jogurtów dla dzieci znajdziemy jogurty pitne. Tutaj świetnym przykładem promocji skierowanej do dzieci jest pomysł Grupy Polmlek – jogurt pitny Makulki o smaku marchwiowo-owocowym, w wersjach z bananem, jabłkiem i malinami. Atrakcyjność produktu uwypukla ciekawa szata graficzna poręcznych buteleczek 250 ml z wizerunkami postaci Mali, Drakulka i Indi.

Dzieciom, już tym nawet bardzo małym i co najlepsze nawet tym, które cierpią na nietolerancję laktozy możemy swobodnie podawać w zastępstwie mleka źródło wapnia, jakim jest jogurt. Dzieje się tak dlatego, że zawarte w jogurcie bakterie fermentacji mlekowej wytwarzają enzym, który rozkłada powodującą uczulenie laktozę na cukry proste, niewywołujące tych objawów.

Paweł Matecki
Key Account Manager w Candia Polska
Rynek produktów mlecznych dla dzieci podzieliłbym na dwie zasadnicze kategorie. Pierwsza to produkty dla niemowląt i małych dzieci do lat trzech (dział Baby Food). Są to produkty bardziej zaawansowane technologicznie, często posiadające certyfikaty niezależnych instytucji potwierdzające ich jakość (np. CZD), przeznaczone dla niemowląt, a więc podejście konsumentów do nich znacznie różni się od pozostałych produktów. Rodzice dokładnie analizują takie produkty, muszą być pewni, że są one bezpieczne i zdrowe, często konsultują się z pediatrami lub znajomymi, a więc proces decyzyjny jest długi i skomplikowany. Aby przekonać klienta do zakupu należy ponieść wysokie nakłady i rozwijać kosztowne działania marketingowe. Przekonany klient odwdzięcza się natomiast wysokim stopniem lojalności. W tej grupie produktów standardem jest, że buduje się własną, lojalną grupę klientów.
Candia jako pionier i lider rynku nowoczesnego płynnego mleka modyfikowanego Mamo, rosnę! w Polsce (mleko numer 1 we Francji) napotyka na wiele barier w mentalności konsumentów (Polska jest krajem, w którym 98% rodziców stosuje tradycyjne mleko modyfikowane w proszku). Podobne bariery istnieją również w świadomości handlowców, którzy jednak coraz chętniej otwierają się na nowoczesne produkty nie rezygnując z tradycyjnego asortymentu.
Drugą grupą są propozycje produktów dla dzieci powyżej trzeciego roku życia. Klient przede wszystkim poszukuje w tej kategorii jakości w stosunku do ceny, zdrowia, atrakcyjnego opakowania.
