Produkty mleczne dla dzieci: Dla najmłodszych

Paulina Łuszczak
Forum Mleczarskie Handel 5/2010 (42)

Dzisiejszy świat dziecka wydaje się być dużo bardziej skomplikowany niż jeszcze kilkanaście lat temu. Kiedyś dziecko miało niewielki wpływ na to co spożywa. To rodzice (i rynek o bardzo ograniczonym asortymencie) warunkowali, co znajdzie się w brzuszku malucha. Dziś rynek produktów dla dzieci, w tym także produktów mlecznych to ogromny potencjał sprzedaży. A same maluchy jak i ich rodzice to ogromna rzesza, której nie omijają wyraźne i silne wpływy marketingowe dotyczące odżywiania. W tym wszystkim niezmienne jest to, że produkty mleczne są, tak jak zawsze były, podstawą diety małego konsumenta.

Dzisiejszy rodzic mając do wyboru wiele produktów na półce musi się solidnie przygotować, jeśli chce świadomie wybrać to, co najlepsze i najwłaściwsze dla jego malucha. Jedno jest pewne, że jeśli nawet nie przeczyta wszystkich etykiet i artykułów w prasie dla rodziców, to nadal może być pewny, że jego dziecko otrzyma bezpieczny posiłek. Restrykcyjne przepisy dotyczące żywności dla dzieci to pierwsza gwarancja, druga to świadomość wszystkich producentów, że ich produkty dotrą do najdelikatniejszych i najbardziej czułych na składniki klientów, którzy ocenią ich produkt zupełnie indywidualnie i bardzo krytycznie. A więc, co ważne: produkty mleczne dla dzieci muszą być bezpieczne, zapewniające zdrową, bogatą w ważne składniki dietę oraz przyciągać swoim wyglądem i smakiem wybrednych klientów.

Jak sprytnie zdobyć małego klienta

Producenci żywności dla dzieci prześcigają się w rozwiązaniach przyciągających ich uwagę. A że dzisiejsze dzieci są już dobrymi i sprytnymi poszukiwaczami, to rozwiązania te muszą być na coraz wyższym poziomie.

Standardem jest już kolorowe opakowanie przyciągające wzrok barwnymi postaciami z bajek. Często widzimy też malutkie gadżety w postaci układanek, łyżeczek o ciekawym kształcie lub figurek postaci, np. z bajek Disney’a. Innym sposobem zatrzymania klienta, którym jest dziecko, jest dołączanie gadżetów, które znajdziemy w kolejnych opakowaniach produktu, tak aby po skompletowaniu kolekcji maluch miał największą frajdę z zabawy.

Jedną z nowszych ścieżek, które docierają do nowoczesnego dziecka jest również internet. Poprzez wspólną zabawę internetową z dziećmi-konsumentami, producent może zyskać coraz więcej klientów. Taką strategię przyjęła m.in. Bakoma. Na stronie internetowej firmy dziecko znajduje link do Klubu Bakuś. Serek Bakuś jest już jednym z popularnych produktów mlecznych dla dzieci. A teraz mogą one nie tylko cieszyć się produktami Bakuś z serii Bakuś do picia, mus owocowy, Bakuś puszysty czy wersja Mini, ale i wraz ze swoimi przyjaciółmi zalogować się do kolorowego parku i bawić się artystycznie, technologicznie, sportowo czy naukowo wraz z kolorowymi postaciami z opakowań Bakusia. Jest to niewątpliwie ciekawy chwyt promocyjny, który ma szansę przyciągnąć wielu współczesnych maluchów do spożywania produktów tej marki.

Oczywiście w wyborze produktów dużą rolę nadal odgrywają rodzice. Dla nich poza kolorowym opakowaniem będzie miało znaczenie to, jaki jest jego format: czy to duże opakowanie do spożycia w domu, czy może mniejsze i wygodniejsze do użycia w szkole? To, czy produkt jest wygodny i bezpieczny do użycia dla dziecka we właściwym wieku, a przede wszystkim to, co właściwie znajduje się w pudełku. Dzisiejszy rodzic również nie ustępuje sprytem i wiedzą swojemu dziecku. Dokładnie więc sprawdzi etykietę i wartości dostarczane dziecku wraz z produktem. Bardzo ważne jest, czy producent wyraźnie zaznaczy, że produkt wzbogaca dietę w określone składniki, które mają znaczący wpływ na zdrowie i rozwój malucha.

Szczególnie ważnymi składnikami produktów mlecznych są dla dzieci wapń i wit. D. Ten pierwszy odpowiedzialny jest za budowę kości maluchów, natomiast brak wit. D w diecie dzieci powoduje krzywicę, na którą szczególnie narażone są dzieci dorastające na diecie sztucznej (nie na mleku matki) i mające niewystarczający kontakt ze słońcem. Z kolei witamina A, którą możemy znaleźć w produktach takich jak mleko, sery, masło odpowiedzialna jest przede wszystkim za poprawne widzenie oraz za właściwy wzrost kości i zębów.

Strona 1 z 5