Twarożki: Smacznie posmarować

Paulina Łuszczak
Forum Mleczarskie Handel 3/2009 (34)

Spółdzielnia Ostrowia (MSM) to kolejny znaczący producent serków twarożkowych, wśród których wyróżniamy wyroby o smaku naturalnym, z ziołami, z czosnkiem, ze szczypiorkiem, z papryką, jogurtowym; lekkie i puszyste. Konkurencyjne smaki proponuje nam też Jana (ŚSM), a wśród nich m.in. Kanapkowy Smaczek z czosnkiem i bazylią. Także zakład Top-Tomyśl (OSM) poza innymi wariantami smakowymi oferuje smak „wiosna” w linii serków Do Chleba.

Czarnków (OSM) proponuje natomiast Serek kanapkowy w kubeczkach; o trzech smakach: kremowym, z ogórkiem i z czosnkiem. Kubeczki poza aluminiowym wieczkiem mają także plastikową nakrywkę, która w estetyczny sposób pomaga zachować świeżość już raz otwartego pudełka. Tak samo praktyczne rozwiązanie proponuje Jal (ZPU) wraz ze swoim Serkiem twarogowym Laura produkowanym z sera twarogowego, masła i śmietany, w opcjach: naturalny, z papryką i ze szczypiorkiem.

Ciekawą propozycją jest Saint Félicien, świeży ser twarogowy o francuskim rodowodzie i owocowej nucie smakowej proponowany przez firmę Candia Polska. Ze względu na swoją konsystencję świetnie nadaje się także do rozsmarowania na kanapkach. W ofercie Jogo (ŁSM) znajdziemy zaś Serek kanapkowy Specjał o smaku śmietankowym i z ziołami prowansalskimi. Cztery warianty smakowe prezentuje linia serków kanapkowych Prymus z mleczarni Kalisz (OSM).

KaMos (SM) oferuje zaś swoim klientom Serki Śniadaniowe 125 g z czosnkiem, ze smażoną cebulką i z pieczarkami. W kubku 100 g proponuje nam swoje wyroby Mlektar (Grupa Lacpol) z Twarożkiem Kanapkowym, w popularnych wariantach: naturalny, z ziołami i z warzywami.

Puszczamy wodze fantazji

Stanisław Skóra

Prezes Zarządu w mleczarni Włoszczowa (OSM)

Rynek serków twarożkowych rozwija się bardzo dynamicznie za sprawą coraz szerszej oferty nowych produktów, zarówno pod względem oferowanych smaków jak i różnorodności opakowania. Pojawienie się na rynku twarożków smakowych zrewolucjonizowało rynek, bowiem konsumenci oczekiwali tego typu produktów przede wszystkim z uwagi na ich funkcjonalność – możliwość wyboru ulubionego smaku oraz szybkiego użycia bez potrzeby przyrządzania.

OSM Włoszczowa jest uznanym producentem serków do smarowania. Konsumenci mogą wybierać spośród siedmiu smaków dostępnych w ofercie firmy: śmietanka, szczypior, zioła, papryka, ogórek, czosnek, chrzan. Serki te cenione są głównie za doskonałe walory smakowe oraz niewielkie opakowanie – 100 g.

Aktualnie do sprzedaży wprowadzany jest nowy produkt pod nazwą Rajski Twaróg. Jest to produkt o szerokim zastosowaniu w każdej kuchni, przeznaczony zarówno do kanapek jak również do przygotowania sernika. Jest dostępny w trzech rodzajach opakowań: 175 g; 450 g oraz 1 kg.

Produkcja Rajskiego Twarogu jest możliwa dzięki oddaniu do użytku nowej linii UF umożliwiającej zagęszczanie mleka ukwaszonego o różnej zawartości tłuszczu. Jest to jedna z większych inwestycji jaka została zaplanowana w tym roku.

Mimo że twarożkom do smarowania wcale nie tak daleko do ich braci twarogów, to ich oferta jest znacznie bardziej urozmaicona i innowacyjna. Wśród innowacji wymienić można choćby propozycję serka twarogowego z dodatkiem śmietany, co łączy się w delikatnym i śmietankowym serku Bongrain Polska Turek Kremowy idealny do smarowania pieczywa. Dostępny jest on o ciekawych smakach, jak np. w wersji łososiowej. Nowościami zasypuje nas gigant – producent serów wielu rodzajów, Hochland Polska. Producent ten, po sukcesie zeszłorocznej serii limitowanej Smak Roku Almette z Czosnkiem Niedźwiedzim tym razem proponuje konsumentom urozmaicenie codziennej oferty wersją serka kremowego twarożkowego Almette z pomidorami dojrzewającymi w słońcu. Rodzina Almette to jedna z ulubionych przez Polaków (i ugruntowanych dzięki reklamie) grup serków twarogowych kremowych, będąca liderem z 24,3% udziałem w sprzedaży wartościowo (Nielsen, X-XI 2008).

Strona 2 z 3