Lider Forum 2010

Sponsorzy

Opinie

Błażej Sikora

Dyrektor Oddziału PHUP Gniezno Sp. z o.o. Hurtownia sp. k. w Ostrowie Wielkopolskim

Nagradzanie produktów nabiałowych przez handlowców i konsumentów staje się coraz bardziej popularne. Nagradzane produkty budzą większe zaufanie konsumentów, co dalej przekłada się na odsprzedaż danego towaru. Kolejnym ważnym elementem stają się inwestycje zakładów mleczarskich, które bardzo mocno modernizują linie produkcyjne, aby sprostać wymaganiom jakie stawiają dystrybutorzy oraz klienci. Nie ma dziś miejsca na rynku dla produktów o niskiej jakości. Zarówno dystrybutorzy jak i konsumenci oczekują od producentów produktów stabilnych jakościowo. Każdy szanujący się dystrybutor musi mieć w swojej ofercie produkty, które rotują w dużych ilościach, jak i te które sprzedawane są do bardzo wąskiej grupy klientów. Nagradzane produkty nabiałowe mają z reguły swoich stałych klientów i to wymusza na dystrybutorach ciągłą dostępność tego towaru w magazynie. Firma PHUP Gniezno sp. z o.o. Hurtownia sp. k. stawiana jest przez wielu producentów za wzór. Dostarczamy do naszych klientów bardzo szeroki asor tyment. Dysponujemy nowoczesnymi magazynami dostosowanymi do każdego rodzaju produktów oraz flotą pojazdów, która gwarantuje dostawę towaru w odpowiednich temperaturach. Najlepsze produkty wskazują konsumenci! Preferencje klientów są najważniejsze, to właśnie one powinny być słuchane przez producentów. Oczywiście reklama w mediach ma swój wpływ na końcową decyzję klienta w sklepie, ale tak naprawdę liczy się jakość i smak!

Andrzej Martynowicz

Andrzej Martynowicz

Kupiec Artykułów Nabiałowych w Netto Sp. z o.o.

Nagrody przyznane produktom w konkursie świadczą o tym, że cieszą się one zaufaniem konsumentów oraz że są odpowiednio dostosowane do ich potrzeb i gustów. Dla handlowca ma to o tyle znaczenie, że otrzymuje informację, po który produkt klient pragnie ponownie sięgnąć. Staje się to wskazówką na drodze do optymalizacji asor tymentu dostępnego w danej sieci, a przez to do zapewnienia obopólnej satysfakcji – zarówno dla sprzedającego jak i dla kupującego. Produkt nagrodzony w konkursie ma niewątpliwie gwarancję, że zwrócimy na niego swoją uwagę. W dzisiejszych czasach, w ogromie ofert rynkowych, produkty nagrodzone uzyskują większą siłę przebicia, a przez to zwiększają swoje szanse na to, aby zaistnieć w asor tymencie sieci handlowej. Jednak na finalną decyzję o zamówieniu produktu ma wpływ jeszcze wiele innych czynników, które poruszane są w bezpośrednich negocjacjach z producentami. Bardzo rzadko uczestniczę w konkursach, w których jako handlowiec muszę wskazać najlepszy produkt w danej kategorii. Natomiast codziennie, jako konsument detaliczny, dokonuję wyboru najlepszego w mojej opinii produktu. Robiąc zakupy dla siebie i swojej rodziny głosuję portfelem (śmiech). Podczas konkursu Lider Forum handlowcy mają możliwość podzielenia się własną opinią i spostrzeżeniami na temat produktów z kategorii, za które są odpowiedzialni. Wybory takie mogą także motywować producentów do jeszcze większego zaangażowania w pracę nad produktem i inwestowaniem w jego marketing. Konkurs jest też okazją do integracji środowiska branżowego oraz… dobrą zabawą.

Edmund Borawski

Edmund Borawski

Prezes w Mlekpol (SM)

Polskie mleczarstwo to bardzo prężnie rozwijająca się branża. Skutecznie konkuruje na rynku krajowym z produktami spoza naszego kraju. Konsumenci doceniają smak i jakość polskich produktów mleczarskich, jednak nadal Polacy konsumują zbyt mało mleka i jego przetworów w porównaniu z mieszkańcami innych krajów Europy. Aby podbić serca i gusta tych, którzy rzadko sięgają po produkty mleczarskie, musimy mieć skuteczną promocję. Dlatego każda kolejna forma promocji mleka i jego przetworów jest dobra i bardzo potrzebna. Również konkurs Lider Forum. W tegorocznej edycji konkursu wyróżnionych zostało kilka produktów naszej spółdzielni – mleko i śmietanka Łaciate, które zajęły pierwsze miejsca w swoich kategoriach oraz jogurt i kefir marki Milko, twaróg półtłusty rozeta Mazurski Smak i masło Extra Łaciate, które zajęły drugie miejsce w swoich kategoriach. Najcenniejszym wyróżnieniem dla nas jako producenta jest lojalność i zaufanie konsumenta. Te cechy sprawiają, że klient nabywa nasze produkty, powraca do nich; na stałe goszczą one na stole konsumenta. W przypadku konkursu Lider Forum wyboru produktów dokonują handlowcy. To również cenna inicjatywa, bowiem z jednej strony handel kształtuje trendy rynkowe, a z drugiej – to właśnie handlowcy wiedzą najlepiej, po jakie produkty klienci sięgają najchętniej i jakie produkty cieszą się ich uznaniem.

Jarosław Marciniak

Jarosław Marciniak

Prezes Zarządu w Cuiavia (OSM)

Trudno sobie wyobrazić dzisiaj skuteczną sprzedaż wyrobów mleczarskich bez reklamy i promocji. Każdy konkurs zakończony nagrodą lub wyróżnieniem zarówno nobilituje, jak i zwiększa możliwości reklamowe i promocyjne nagrodzonego produktu oraz firmy. Szczególnie wysoko cenimy sobie nagrody i wyróżnienia przyznawane przez handlowców, ponieważ to oni są ogniwem łączącym producenta z klientem i mają ogromny wpływ na kreowanie trendów i przyzwyczajeń konsumentów. Należy również pamiętać o tym, że każdy handlowiec jest też konsumentem, dlatego jego wybory są zdecydowanie obiektywne. Pierwszy raz jeden z naszych produktów znalazł się w grupie najlepszych produktów wybieranych przez grono doświadczonych handlowców, co pozwoliło firmie Cuiavia (OSM) znaleźć sie w bardzo doborowym towarzystwie.

Hans Christensen

Hans Christensen

Prezes w Arla Foods Polska

Ogromnie cieszy nas to, że nasze produkty już po raz kolejny zyskały uznanie handlowców. Każde tego rodzaju wyróżnienie jest dla nas potwierdzeniem, iż nasze produkty spełniają oczekiwania naszych odbiorców. Nagrody i wyróżnienia stanowią bowiem szczególną formę promocji, w której to nie my – jako firma staramy się przekonać konsumentów o wyjątkowości naszych produktów, ale to handlowcy wyróżniają je, wybierając spośród tak ogromnej ofer ty produktowej innych firm. W tym roku kolejny nasz produkt, Arla Buko, zajął zaszczytne I miejsce (ex aequo) w kategorii Serki do smarowania. W zeszłym roku takim samym uznaniem cieszyło się masło Lurpak oraz sery w plastrach Arla Âmietanowy. Dziękując za zaufanie, pragnę podkreślić, że jest to dla nas zobowiązanie, a także ogromna motywacja i siła napędowa do dalszej pracy. Wykorzystując ten zaszczytny moment, pragnę również podzielić się z Państwem informacją, iż od 1 stycznia 2011 r. nastąpią zmiany organizacyjne, w wyniku których obowiązki prezesa Arla Foods Polska przejmie, cieszący się długoletnim doświadczeniem w Arla Foods Erik Folden. Ja natomiast, jako odpowiedzialny za rozwój biznesu zarówno w Polsce jak i w Rosji będę kontynuować działania zmierzające do rozwoju produktów Arla Foods w Polsce. Przy tej okazji pragnę podziękować Państwu, oraz wszelkim naszym dostawcom, kontrahentom oraz konsumentom, którzy z uwagi na swoje zaangażowanie oraz owocną współpracę przyczynili się do rozwoju Arla Foods w Polsce.

Bogdan Woźniak

Bogdan Woźniak

Zastępca Prezesa Zarządu w Wieluń (SDM)

Jedną z opcji realizowanych przez firmy jest pielęgnowanie w sobie dobrego samopoczucia i dobrego zdania na swój temat. Życie uczy jednak, że aby w jego rynkowej formie pozostać, trzeba konfrontować – i to systematycznie – własne dokonania z ocenianiem przez klientów. Konkurs Lider Forum 2010 jest ku temu bardzo sprzyjającą sposobnością. Uzyskane w nim, a chciałoby się najwyższe, noty są dobrym odzwierciedleniem rzeczywistej pozycji i wizerunku produktu – a i firmy – w oczach kupujących handlowców. Wyniki tej rywalizacji dają informację, czy zorientowanie mapy naszych działań w rynkowym terenie jest właściwe. I czy promocja produktu, pod względem jakości i intensywności, jest prowadzona prawidłowo. Spółdzielnia Dostawców Mleka w Wieluniu jest zadowolona z osiągniętego rezultatu (III miejsce dla Masła Ekstra z Wielunia 200 g) i wyraża tą drogą podziękowanie tym wszystkim, którzy swą aktywną oceną ten rezultat wywołali.

Tomasz Głasek

Tomasz Głasek

Kierownik Działu Handlu w Piątnica (OSM)

Nagrody zdobyte w konkursie Lider Forum 2010 to dla naszej firmy ogromne wyróżnienie. Jesteśmy dumni, że wyroby marki Piątnica znalazły się wśród produktów mleczarskich uznanych przez handlowców za najbardziej atrakcyjne na rynku. Produkowany przez nas Serek Wiejski lekki (w kubku o gramaturze 500 g) zajął I miejsce w kategorii Sery ziarniste. W plebiscycie wyróżniono również nasz nowy produkt – serek Twój Smak Puszysty z łososiem. Nagroda dla serka z łososiem cieszy nas szczególnie, ponieważ dostrzeżono jego wyjątkowość. Jest to pierwszy produkt na polskim rynku, w którym połączono naturalny serek śmietankowy z kawałkami świeżo wędzonego łososia. Otrzymane wyróżnienie pozwala nam sądzić, że nie tylko konsumenci (którzy tak chętnie kupują nasz serek), ale i handlowcy docenili jego świeżość, naturalność oraz brak barwników i aromatów. Przyznane nagrody cieszą nas, tym bardziej że otrzymaliśmy je dzięki głosom oddanym przez czytelników magazynu skierowanego do szeroko rozumianej branży mleczarskiej. To właśnie oni mają najpełniejszą wiedzę o tym, jakie produkty mleczarskie cieszą się uznaniem konsumentów i po jakie wyroby sięgają oni najchętniej. Wskazując produkty Piątnica (OSM), handlowcy potwierdzili ich atrakcyjność i konkurencyjność na rynku. Organizowany już od sześciu lat konkurs Lider Forum to, naszym zdaniem, bardzo znacząca inicjatywa w branży mleczarskiej. Plebiscyt pozwala nie tylko wytypować najbardziej atrakcyjne i innowacyjne produkty, ale także zbadać stopień zadowolenia handlowców ze współpracy z producentem. Wyniki konkursu są dla nas cenną informacją o tym, jak nasza firma jest postrzegana na rynku. Niezwykle cieszy nas fakt, że podejmowane przez nas wysiłki przynoszą efekt i są pozytywnie oceniane przez sektor handlu FMCG. Oczywiście taki konkurs jest potrzebny, i dlatego rokrocznie zgłaszamy nasze produkty do tego plebiscytu. Niezwykle istotnym dla nas aspektem konkursu jest możliwość poinformowania konsumentów o nagrodach przyznanych przez handlowców. Niezależna opinia Komisji Konkursowej jest potwierdzeniem wysokiej jakości oraz konkurencyjności wyrobów Piątnica (OSM). Przyznane nagrody świadczą także o dużej świadomości marki oraz o ugruntowanej pozycji firmy na rynku.

Christophe Sire

Christophe Sire

Dyrektor Marketingu & Eksportu w Bongrain Polska

Nagroda jest przede wszystkim uznaniem jakości naszych produktów i z tego tytułu jest istotna dla wszystkich produktów sprzedawanych przez Bongrain Polska. Wszystkie nasze wysiłki mają tylko jeden cel – dostarczyć naszym partnerom z dystrybucji oraz naszym finalnym konsumentom produkty o bardzo wysokiej jakości, które będą odpowiadać ich oczekiwaniom. Mówiąc o przyznaniu tej nagrody mamy możliwość pokazania naszej nieustającej troski o jakość naszych produktów. Skoro nagroda jest przyznawana przez handlowców to jasno pokazuje, że nasze produkty doskonale zaspokajają ich oczekiwania pod względem ilości i wartości sprzedaży. Biorąc pod uwagę ilość sprzedanych produktów w naszej gamie Turek Puszysty, możemy również stwierdzić, że jest ona doceniana przez konsumentów.

Witold Drozdowicz

Witold Drozdowicz

Area Sales Manager Poland w IDB Deutschland

W kontekście bardzo dużej konkurencji rynkowej, tak wielu producentów bardzo wysokiej jakości produktów, wyróżnienie naszego masła Kerrygold, stanowi potwierdzenie, że działania które podejmujemy znajdują uznanie w oczach zarówno handlowców jak i konsumentów. W naszym przypadku ma to istotne znaczenie, jako że oferujemy produkt z impor tu, którego walory nie są jeszcze wszystkim dobrze znane. Mamy nadzieję, że dzięki takiemu wyróżnieniu, produkt zafunkcjonuje w szerszej świadomości. Wyróżnienie handlowców, to przede wszystkim wyraz zaufania, że produkt, który oferujemy spotyka sie z ich oczekiwaniami. Każda firma buduje swoją strategię na podstawie m.in. planów rozwoju linii produktów. Jeśli możemy być częścią tych planów to jest właśnie to, co odbieramy, jako wyróżnienie. Każda forma dotarcia do osób decydujących o tym, co znajdzie się na półce sklepowej jest niezwykle cenna. Poprzez nasze działania względem masła Kerrygold, chcemy podkreślić war tość marki, spozycjonować ją jako produkt wyróżniający sie. Przyznanie pierwszej nagrody naszemu produktowi, wzbudzi w moim odczuciu, zainteresowanie tych handlowców, którzy z jakiś powodów do tej pory nie mają jeszcze w ofercie masła Kerrygold. Nie ma lepszej reklamy niż referencje wystawiane przez środowisko branżowe.

Beata Pijanowska

Beata Pijanowska

Brand Building Manager w Unilever

Jest nam niezmiernie miło, że Delma Extra z masłem i szczyptą soli otrzymała tytuł Lider Forum 2010. Nagroda ta jest dla nas bardzo cenna, bo przyznawana przez partnerów handlowych. Świadczy to o ich uznaniu dla ofer ty produktowej Unilevera oraz o dużym zaufaniu, jakie pokładają w Delmie Extra z masłem i szczyptą soli. Dodatkowym potwierdzeniem jest inna nagroda, którą w tym roku zdobył ten produkt – Perła Rynku FMCG 2010. Wprowadzona w 2009 roku Delma Extra z masłem i szczyptą soli, stała się prawdziwym hitem, posiadając obecnie 1,7%* udziału w rynku. I rzeczywiście Delma Extra to niekwestionowany lider rynku margaryn i miksów z aż 16.8%* udziałem (ponad dwukrotnie wyższym niż drugi produkt markowy na rynku). To niespotykanie wysokie udziały na tak rozdrobnionym rynku. Wierzymy, że na sukces Delmy Extra wpłynął fakt, że jest to marka innowacyjna, która w swojej ofercie posiada wiele wariantów. W tym roku wprowadziliśmy Delmę Extra z masłem o smaku prażonej cebulki, która jak dotąd osiągnęła aż 0,8%* udział w rynku. Niezmiernie cieszy nas uznanie, jakie spotkało Delmę ze strony konsumentów jak i partnerów handlowych. Wyrażają je dodatkowo kolejne nagrody zdobyte w tym roku: Kryształowe Godło Trusted Brand 2010 dla marki Delma oraz Przebój FMCG 2010 dla marki Delma Extra.

* udział wolumenowy w rynku margaryn i miksów w Polsce za okres sierpień-wrzesień 2010; źródło: Unilever za Nielsen

Tadeusz Nadrowski

Tadeusz Nadrowski

Prezes Zarządu w Ostrołęka (SMl)

Nie ulega wątpliwości, że wszelkie konkursy lub plebiscyty, w których bierzemy udział, przyczyniają się do wzrostu świadomości marek Spółdzielni Mleczarskiej Ostrołęka. Jednocześnie, jako potwierdzenie wysokiej jakości i walorów smakowych naszych produktów – są ważnym elementem, który możemy wykorzystywać w komunikacji marketingowej. Z drugiej strony, konkursy – takie jak Lider Forum – doskonale pokazują także tendencje rynkowe, wyznaczając kierunki rozwoju całej branży. Dają również szansę zaprezentowania produktów bardziej niszowych, jeśli weźmiemy pod uwagę sprzedaż, ale interesujących dzięki innym cechom. Cieszą nas zwłaszcza wyróżnienia produktów Ostrołęka (SMl) w konkursach z wieloletnią tradycją, dobrze rozpoznawalnych na rynku, do których bez wątpienia możemy zaliczyć konkurs Forum Mleczarskiego. W tym wypadku dochodzi jeszcze jeden bardzo ważny aspekt – fakt, że produkty do konkursu wybiera sektor handlu FMCG. Zdajemy sobie sprawę, że to właśnie handlowcy – którzy mają bezpośredni kontakt z naszymi klientami – mają bardzo duży wpływ na kształtowanie ich gustów bądź przyzwyczajeń. Ich opinia jest zatem dla nas wyjątkowo cenna. Do tegorocznej edycji konkursu Lider Forum zgłoszonych zostało wiele naszych produktów marki Milandia: kefir fresh, śmietana 22%, serek z wsadem owocowym, twaróg krajanka oraz mleko 2% tł. Warto podkreślić, że ten ostatni produkt w październiku br. zadebiutował na rynku w nowym opakowaniu zaprojektowanym przez znaną na całym świecie polską projektantkę – Ewę Minge. Nowoczesny i elegancki design opakowania, utrzymany w czarno-białej tonacji, doskonale podkreśla unikatowe walory zdrowotne i smakowe produktu. Liczymy, że nowe opakowanie zwróci uwagę zarówno handlowców jak i konsumentów ostatecznych. Nazwiskiem Ewy Minge sygnowane są też produkty linii Pro-zdrowotnej marki Milandia, również zgłoszone do konkursu w tym roku.

Joanna Jurkowska

Joanna Jurkowska

Specjalista ds. Marketingu w Temar

Nagradzanie najlepszych produktów mleczarskich i ich propagowanie ma dla nas ogromne znaczenie. Przybliża nie tylko trendy panujące na rynku, ale przede wszystkim pokazuje te produkty, które zyskały największe uznanie wśród klientów. Wyróżnienie naszych produktów to dla nas wielki zaszczyt, tym bardziej, że głosują na nie nasi partnerzy handlowi. W tym roku, aż trzy produkty otrzymały dyplomy. Pierwsze miejsce, w kategorii Produkty kozie zajął nasz doskonały holenderski ser Chevrette Frico; w kategorii Masło – tradycyjne masło irlandzkie Kerrygold. Drugie miejsce, w kategorii Sery pleśniowe przypadło serowi z przerostem niebieskiej i porostem białej pleśni – Cambozoli naturalnej. Te wyróżnienia są dowodem na to, że nasze produkty zyskały wyjątkowe uznanie wśród konsumentów i zajmują szczególne miejsce na rynku mleczarskim. Jesteśmy dumni, że klienci docenili niewątpliwie najwyższą jakość zarówno naszych serów jak i masła. Oprócz niezaprzeczalnej jakości, wyjątkowych walorów smakowych i zdrowotnych, których przede wszystkim szeroką gamę posiada ser kozi Chevrette Frico, istotna jest stała dostępność na półce. Wszystkie wyróżnione produkty produkowane są przez cenione w Europie firmy: FrieslandCampina Cheese (ser Chevrette Frico), Käserei Champignon (ser Cambozola), Irish Dairy Board (irlandzkie masło Kerrygold). Bardzo dziękujemy wszystkim handlowcom za każdy oddany głos.

Anna Grabowska

Anna Grabowska

Rzecznik Prasowy ROTR (SM)

Fakt zajęcia przez nasze produkty – śmietankę i mleko Delik – trzeciego miejsca w konkursie Lider Forum to dla nas miłe zaskoczenie i wyróżnienie. Tym bardziej, że w tegorocznej edycji zgłoszonych produktów było ponad 200, a kategorii aż 19. Przyznanie nagród dwóm naszym produktom to rzeczywiście niespodzianka. Tym większa, że w kategoriach – mleka i śmietanki – mieliśmy mocnych konkurentów. Konkurowaliśmy z najsilniejszymi i najbardziej rozpoznawalnymi markami produktów mleczarskich, takich jak Łaciate, Łowickie lub Wypasione, które również zgłoszono do konkursu. Wyróżnienie to jest dla nas bardzo cenne. Mimo, że marka Delik nie jest może tak rozpoznawalna jak jej konkurenci to, jak się okazuje, handlowcom, którzy głosowali w rankingu jest dobrze znana i pozytywnie przez nich oceniana. A to ważne, bo to przecież oni – handlowcy, stanowią kluczowe ogniwo pomiędzy producentem a ostatecznym konsumentem. Dla nas w tej sytuacji jest to również sygnał, że nasze mleko i śmietanki są produktami poszukiwanymi przez konsumentów. Aby ułatwić użytkowanie zmieniliśmy opakowania śmietanek Delik. Już od roku są sprzedawane w kar tonikach z nakrętką, co zdecydowanie ułatwia nalewanie i przechowywanie. To, co oferujemy naszym konsumentom to nie tylko dobry smak naszych wyrobów, ale również wygoda ich użytkowania. Do tego nowe opakowania mają ładniejszą i bardziej nowoczesną szatę graficzną. Choć to już szósta edycja konkursu Lider Forum, to produkty naszej spółdzielni zgłosiliśmy w tym roku po raz pierwszy i pewnie nie ostatni. Otrzymanie wyróżnienia oznacza, że produkty nasze zdobyły już pewną renomę, cieszą się powodzeniem i trafiają w gusta klientów, z drugiej strony jest to doskonała promocja, dzięki której być może po nasze wyroby sięgną ci, którzy jeszcze ich nie próbowali.

Ryszard Pizior

Ryszard Pizior

Kierownik Działu Handlu i Marketingu w Włoszczowa (OSM)

Forum Mleczarskie Handel jest czasopismem cieszącym się ogromnym powodzeniem wśród osób z branży mleczarskiej, a w szczególności odpowiedzialnych za zakupy produktów w sieciach handlowych oraz hurtowniach. Będąc w każdej sieci handlowej lub hurtowni można dostrzec to fachowe czasopismo, co świadczy, że kupcy i handlowcy korzystają z niego w swojej codziennej pracy. Zdarza się, że po ar tykule w Forum Mleczarskim Handel otrzymuję maile z zapytaniami o produkty, o których była mowa. Jestem więc przekonany, że war to współpracować z redakcją Forum Mleczarskiego Handel i że poniesione koszty zwrócą się w przyszłości. Nagradzanie najlepszych produktów jest znakomitą formą promocji. Nowości rynkowych jest bardzo wiele, zaś takich, które zostają na rynku na stałe – niewiele. Tym bardziej taka promocja w fachowym czasopiśmie na samym starcie życia produktu, to strzał w dziesiątkę.

Grzegorz Gańko

Grzegorz Gańko

Prezes Zarządu w Sierpc (OSM)

Jako firma podpisująca się pod hasłem „dobre polskie produkty”, starająca się wypełniać taką misję, chcemy uczestniczyć w inicjatywach, związanych z promocją właśnie takiej żywności – rodzimej, wysokojakościowej i w pełni zdrowej. Uważam, że nagradzanie najlepszych produktów mleczarskich i ich promocja, ma ogromne znaczenie, gdyż jest motywacją zarówno dla naszej firmy, jak i na pewno dla konkurentów, do podnoszenia coraz wyżej, wspólnej poprzeczki i oferowania konsumentom coraz lepszych produktów. Zdobywanie wyróżnień i uznania, szczególnie w branży, to świadectwo, że polskie mleczarnie i ich wyroby mogą poszczycić się jakością nieodbiegającą od światowych norm, z zachowaniem naszego regionalnego charakteru. Ogromne znaczenie mają więc promocja i eksponowanie polskich produktów mleczarskich, aby budować świadomość konsumentów, kupców i handlowców, iż istnieje dobra, prawdziwa, polska żywność. Wyróżnienie i dobre opinie od osób z branży, chyba najbardziej krytycznych odbiorców, to duże osiągnięcie. Cieszy nas fakt, iż zdobywamy uznanie swojego środowiska i doceniają nas profesjonaliści. Doceniamy zaangażowanie handlowców, którzy pomimo natłoku obowiązków, wyrazili swoje opinie i oceny na temat naszych produktów. Wiedząc jak ciężkim kawałkiem chleba jest handel i praca w naszej branży, jesteśmy bardzo wdzięczni za poświęcony czas. To sprawia, że nagroda staje się dla nas jeszcze większym wyróżnieniem i zaszczytem oraz motywacją do dalszej pracy. Oczywiście konkursy są bardzo potrzebne, zarówno pod względem marketingowym, jak również jako bardzo ważny element budowania zaufania wśród konsumentów i partnerów biznesowych. Dla wielu polskich firm, które nie posiadają ogromnych budżetów promocyjnych, jakimi dysponują międzynarodowe koncerny, konkurs to jedna z niewielu możliwość zaistnienia wśród konkurencji. Możemy w nim zaprezentować nasze produkty, które są traktowane na równych zasadach, poddawane są merytorycznej ocenie i otrzymują obiektywne recenzje. Myślę, że taka forma promocji, to jeden z najważniejszych elementów, pozwalających zaistnieć naszej firmie wśród konkurencji. Oprócz tego uważam, że wszelkiego rodzaju konkursy to najbardziej wiarygodny przekaz do konsumentów i partnerów biznesowych. Wyróżnienia i nagrody to jasna informacja – produkt został poddany obiektywnej i merytorycznej ocenie przez grono eksper tów, które uznało go war tym rekomendacji, a co za tym idzie, również zakupu!

Sylwia Jenkner

Sylwia Jenkner

Sales & Marketing Engineer w GEA Westfalia Separator Polska

GEA Westfalia Separator nie jest jedyną firmą, która wspiera polską technologię mleczarską i same mleczarnie w promocji wyrobów mleczarskich. Owszem, jako firma wywodząca się z silnej grupy GEA widzimy wiele powodów aby robić to częściej niż inni, tym bardziej, że jako marka jesteśmy łatwo rozpoznawalni, a to podnosi zdecydowanie prestiż mleczarni promowanych i ich najnowszych, uznanych już na rynku produktów. Każda inicjatywa ze strony takich firm jak GEA Westfalia Separator – mam tu na myśli konkurs handlowców Lider Forum – to nie tylko promowanie wyrobów i ich producentów, to również pośrednia promocja, bardzo pozytywnie postrzegana, naszej firmy. Dostarczając najnowsze technologie, które pozwalają mleczarniom w Polsce na powiększanie swoich rynków zbytu, z korzyścią dla konsumenta, my również mamy satysfakcję, która w dłuższej perspektywie czasu przynosi wymierne skutki w postaci promowania sprzętu, technologii i marki GEA Westfalia Separator na Polskim (i nie tylko) rynku producentów mleka i jego wyrobów. Nasza strategia promocji nie polega tylko i wyłącznie na zwiększaniu naszej sprzedaży i obrotów w każdym kolejnym roku. Jako firma globalna, skupiamy się w głównej mierze na tym, aby logo firmy GEA było postrzegane w każdym możliwym aspekcie, a przede wszystkim jako mecenat tych mleczarni, które mają potencjał, dobry produkt i nie boją się nowych zaplanowanych inwestycji. GEA Westfalia Separator wierzy, że to jest jedyna droga, aby co chwila ożywiać rynek mleczarski i nie dopuścić do rutyny, która głównie osłabia jakość wyrobów – a to przecież, utrzymanie wysokiej jakości produktów, jest najważniejsze dla nas samych, dla konsumentów. Nasza aktywność jest bardzo dobrze przyjmowana i co więcej, zdecydowanie pozytywnie postrzegana przez czołowych producentów na rynku mleczarskim, oraz co nas szczególnie cieszy, przez konkurencję, która czuje się również zobowiązana do podobnych, jak nasze, akcji patronackich w tym sektorze przemysłu. Jako GEA Westfalia Separator jesteśmy zdecydowani podtrzymywać tego typu akcje i promocje dobrych zakładów, oraz ich produktów z uwagi na to, że czujemy się współtwórcami ich sukcesów. Dla nas, dostawcy sprzętu i technologii najważniejsze jest to, aby promować coraz nowsze i udoskonalone procesy produkcyjne, które przynoszą nie tylko wyróżnienia i nagrody, ale też wymierne zyski producentom pozwalając wyróżnionym mleczarniom na planowane inwestycje.

Jan Jasiński

Jan Jasiński

Dyrektor ds. Public Relations i Ochrony Środowiska w Tetra Pak

Uważamy, że konkurs Lider Forum organizowany cyklicznie przez redakcję magazynu Forum Mleczarskie Handel to bardzo cenna inicjatywa skierowana do branży mleczarskiej, która wspiera pozytywną konkurencję w sektorze i aktywizuje firmy do stałego podnoszenia jakości dostarczanych przez nie produktów. Jakość to obecnie jedna z najbardziej trwałych war tości dających przewagę konkurencyjną. Także dla Tetra Pak jakość jest czynnikiem determinującym działania firmy, dlatego jako dostawca innowacyjnych systemów do pakowania płynnej żywności, chcemy aktywnie uczestniczyć w procesie rozwoju polskiego sektora mleczarskiego m.in. poprzez udział w akcjach skierowanych do tej branży. Jednocześnie war to podkreślić, że celem konkursu jest nie tylko wyróżnienie poszczególnych produktów, ale również promocja marek producentów oraz konsumpcji mleka i produktów mlecznych. Obecnie, w sytuacji, kiedy spożycie mleka w Polsce w porównaniu ze średnią europejską, jest na zbyt niskim, i w opinii żywieniowców, niewystarczającym poziomie, jednym z najważniejszych wyzwań stojących przed przemysłem mleczarskim jest promocja konsumpcji mleka. Mleko to najtańsze źródło łatwo przyswajalnego wapnia, niezbędnego np. w zapobieganiu osteoporozie. Dlatego konieczne jest edukowanie konsumentów, że mleko jest jednym z najbardziej wszechstronnych produktów pod względem war tości odżywczej. Jak pokazują badania, Polacy spożywają tylko połowę zalecanej dziennej dawki wapnia. Należy więc zachęcać polskich konsumentów żeby pili co najmniej dwie szklanki mleka dziennie. Cieszy nas, że w promocję konsumpcji mleka i przetworów mlecznych angażuje się nie tylko przemysł mleczarski ale również detaliści, żywieniowcy oraz organizacje związane ze zdrowiem i media. Jeśli połączymy siły, może uda się zbliżyć poziom spożycia mleka w Polsce do średniej europejskiej. Ze swojej strony mogę dodać, że Tetra Pak od dawna wspiera i nadal będzie wspierać wszelkie działania, mające na celu zachęcenie ludzi w każdym wieku to picia mleka.

Zuzanna Rajkiewicz

Zuzanna Rajkiewicz

Marketing, Weber Polska

Poza regular nym sposoringiem konkursów i seminariów prezentujemy produkty naszych klientów na targach, nie tylko w Polsce, lecz także w całej Europie. Praktycznie na każdym stoisku Weber odwiedzający mogą w specjalnie przygotowanych witrynach chłodniczych zapoznać się z produktami poplastrowanymi przez krajalnice Weber w zakładach naszych klientów w Polsce i za granicą. Prezentowane w witrynach produkty spotykają się zawsze z dużym zainteresowaniem gości targowych. Na przykładzie produktów, które oceniane były w konkursie, czytelnicy pisma oraz uczestnicy mogli zapoznać się z konkretnymi rozwiązaniami jakie firma Weber zrealizowała u swoich klientów. Efekty tych rozwiązań to dokładnie i stałowagowo poplasterkowane produkty – firma Weber oferuje rozwiązania „szyte na miarę”, nasze linie produkcyjne dostosowujemy do potrzeb jakie stawia przed nami klient. Konkurs Lider Forum jest dla nas kolejną płaszczyzną komunikacji z naszymi klientami w całej Polsce, dzięki której możemy promować nasze produkty w branży.