1. Komunikaty
Polska

Dyrektor PIM na spotkaniu z przedstawicielami PAIH

Źródło: Polska Izba Mleka
Autor: Janusz Górski
polska izba mleka

W dniu 12 stycznia 2023 r. Agnieszka Maliszewska, Dyrektor Biura PIM spotkała się online z przedstawicielami PAIH z regionu Azja i Pacyfik. W spotkaniu uczestniczyli m.in. przedstawiciele z Wietnamu, Indonezji, Tajlandii, Bangkoku, Korei Południowej, Filipin oraz Singapuru. Głównym tematem spotkania był aktualny obraz sektora mleczarskiego w Polsce – problemy i wyzwania oraz ogólne informacje na temat rynku i potencjału dla polskich produktów mleczarskich.

Singapur, zaraz po Japonii, jest najlepiej rozwiniętym i najbogatszym krajem Azji. Nie bez powodu nazywany jest „Azjatyckim Tygrysem”. Państwo-miasto jest jednym z największych importerów produktów spożywczych. Brak wystarczającej powierzchni rolnej, aby zaspokoić potrzeby ponad 5-milionowej populacji mieszkańców sprawia, że niemal 90% produktów spożywczych pochodzi z importu. Głównymi dostawcami są: Malezja, Tajwan, Chiny, USA i Korea. Import żywności z Polski wynosi około 782 tys. USD, w tym głównie jaja, mrożony drób, wieprzowina, ryby, warzywa, owoce. Singapurscy konsumenci głównie stawiają na produkty premium oraz produkty bogate w składniki odżywcze.

– Cieszę się, iż Polska Izba Mleka była współorganizatorem spotkania, które było okazją do przedstawienia barier w eksporcie z jakimi spotykają się polskie firmy mleczarskie, ale też okazją do zapoznania się z oczekiwaniami importerów z wymienionych krajów Azji i Pacyfiku – powiedziała Agnieszka Maliszewska, Dyrektor Polskiej Izby Mleka.

– Zadaniem naszej organizacji jest wspieranie eksportu polskich produktów mleczarskich i cieszę się, iż dzięki tym kontaktom mamy okazję wspierać potencjał eksportowy naszych firm, szczególnie w tym trudnym kryzysowym okresie – dodała Agnieszka Maliszewska.

Zdaniem przedstawicieli PAIH na rynku jest szerokie zapotrzebowanie na polskie produkty mleczarskie: w Wietnamie na mleko UHT i mozzarellę, natomiast w Tajlandii na mleko w proszku i serwatkę w proszku.

Podczas spotkania poruszono kwestie dotyczące potencjalnych partnerów biznesowych oraz wymagań związanych z eksportem na te rynki. Dodatkowo poruszono kwestię udziału w targach, które zdaniem uczestników stanowią jedną z głównych metod nawiązania owocnych relacji biznesowych oraz pozyskiwania nowych kontraktów.

W najbliższym czasie planowana jest organizacja webinarium dla firm z branży mleczarskiej celem poszerzenia wiedzy na temat rynku regionu Azja i Pacyfik.

Warte przeczytania