Rośnie świadomość konsumentów nabiału
W rozmowie z Marzeną Łagodowską, Menadżer Grupy Produkty Świeże w Carrefour Polska poruszyliśmy temat siły popytu konsumenckiego na produkty nabiałowe.
Jakie kategorie nabiałowe były dotychczas odporne na niekorzystne zjawiska w otoczeniu rynkowym? Czy wiemy, na jakie kategorie mleczarskie konsumenci zwiększają wydatki?
– W odniesieniu do minionego roku, który dla wielu podmiotów rynkowych był wyjątkowo wymagający, zauważalne jest, że nie wszystkie kategorie produktów nabiałowych odczuły spadek popytu w jednakowym stopniu – podkreśliła nasza rozmówczyni. – W szczególności produkty wysokobiałkowe zyskały na popularności, co jest trendem obserwowanym od ostatnich dwóch lat. Świadczy to o rosnącej skłonności do podejmowania przez konsumentów bardziej świadomych wyborów zakupowych, co z kolei motywuje dostawców do wzbogacania swoich ofert o tego typu produkty.
Jakie działania mogą poprawić popyt klientów na nabiał?
– Aby stymulować popyt na produkty nabiałowe, kluczowe jest tworzenie atrakcyjnych ofert zakupowych, które mogą przybierać różne formy, takie jak promocje czy oferty wielopakowe. Te działania mogą skutecznie przyciągnąć uwagę konsumentów i zachęcić ich do większych zakupów w tej kategorii.
W jaki sposób detaliści i dostawcy Carrefour współpracują na rzecz odtworzenia wzrostu sprzedaży nabiału? Jaką rolę mają tu nowości produktowe, innowacyjność produktów, oświadczenia żywieniowe, informacje na opakowaniach o aktywności prośrodowiskowej i informacje o zmniejszaniu śladu węglowego?
– Współpraca między detalistami a dostawcami skupia się na kilku kluczowych obszarach mających na celu ożywienie sprzedaży w tej kategorii. Nowości produktowe, innowacje, a także zwiększona świadomość konsumentów na temat zdrowego odżywiania i ekologii odgrywają tu znaczącą rolę. Wdrażamy produkty odpowiadające na nowe trendy dietetyczne, takie jak keto i low carbs, oraz zwiększamy dystrybucję produktów wysokobiałkowych. Jednocześnie kładziemy duży nacisk na innowacyjność opakowań oraz minimalizację ich wpływu na środowisko, co jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania konsumentów wobec marek w zakresie dbania o zrównoważony rozwój.
Cała rozmowa z Marzeną Łagodowską, Menadżer Grupy Produkty Świeże w Carrefour Polska w Forum Mleczarskie Handel 4/24.