Przezwyciężenie kryzysu w handlu nabiałem wymaga czasu
– Obserwujemy dynamiczne zmiany w zakresie sprzedaży produktów nabiałowych, które są odpowiedzią na aktualne uwarunkowania rynkowe – powiedziała Forum Mleczarskiemu Marzena Łagodowska, Menadżer Grupy Produkty Świeże w Carrefour Polska. – Wzrost zainteresowania ofertami promocyjnymi oraz produktami marki własnej Carrefour świadczy o zwiększonej ostrożności zakupowej konsumentów, którzy szukają produktów dobrej jakości, ale w bardziej przystępnych cenach. Widać to w naszym portfolio, gdzie skupiamy się obecnie na rozwijaniu marki Simpl, dostępnej w naszej sieci na wyłączność i oferującej najtańsze w danej kategorii produkty pierwszej potrzeby.
– Jeśli spojrzeć na złożoność i różnorodność czynników wpływających na rynek, pełne przezwyciężenie kryzysu w handlu nabiałem wymaga jeszcze czasu.
– Analiza zarówno danych zewnętrznych, dostarczanych nam przez agencje badawcze, jak i naszych wewnętrznych, dotyczących koszyków klientów, wskazuje, że mimo różnych wyzwań rynkowych produkty nabiałowe nadal zajmują kluczowe miejsce w codziennych zakupach Polaków. Produkty te, ze względu na swoje cenne wartości odżywcze, w tym wysoką zawartość protein, cieszą się ich nieustającym zainteresowaniem. Obecnie decyzje zakupowe konsumentów kształtowane są już nie tylko przez różnorodne czynniki ekonomiczne, ale coraz częściej przez czynniki psychologiczne oraz społeczno-kulturowe. Dzięki głębokiemu zrozumieniu tych determinantów jesteśmy w stanie lepiej dostosowywać naszą ofertę do oczekiwań i preferencji klientów – podsumowała Marzena Łagodowska, Menadżer Grupy Produkty Świeże w Carrefour Polska.
Więcej o kondycji handlu nabiałem w Forum Mleczarskie Handel 4/24.