
Czysta etykieta to ważny element strategii sprzedaży nabiału

Zapytaliśmy Agnieszkę Onacik, Dyrektora Handlowego w sieci Arhelan o czysty skład produktów nabiałowych. Czy jest to nadal ważny czynnik przy wyborze produktów przed ich włożeniem do koszyka?
– Mimo wysokiej presji cenowej czysty skład to nadal ważny czynnik wyboru produktów nabiałowych. Klienci wiedzą, że kupowanie zdrowej żywności z czystą etykietą odgrywa ważną rolę w zachowaniu dobrej kondycji zdrowotnej, co wpisuje się w silny trend zdrowego żywienia, wspierany przez działania marketingowe wielu firm.
– Powstało wiele aplikacji i narzędzi pomagających konsumentowi czytać i rozumieć etykiety, które mają na celu ułatwienie podjęcia decyzji o zakupie danego produktu. Czysty skład produktu to nadal bardzo ważny element strategii sprzedażowej w kategoriach nabiałowych.
Czy obserwują Państwo przesuwanie się popytu w kierunku produktów z tłuszczem roślinnym? Czy jest to perspektywiczny kierunek w handlu nabiałem? Jakie inne kategorie produktowe cieszą się popularnością w tych specyficznych czasach?
– Na dziś nie zaobserwowaliśmy znaczącej zmiany popytu w kierunku produktów z tłuszczem roślinnym. W ostatnim czasie kategoria tłuszczów zanotowała ogromne spadki sprzedaży w całym rynku. Nowe, innowacyjne produkty z tłuszczem roślinnym stanowią u nas jeszcze bardzo mały udział w sprzedaży. Kategoriami produktowymi cieszącymi się obecnie dużą popularnością są na pewno tzw. produkty fit, tj. produkty proteinowe, jogurty naturalne, kefiry oraz produkty ze zmniejszoną zawartością cukru. Rozwijającą się kategorią w naszej sieci są też sery tarte, które klienci wybierają coraz częściej, by zaoszczędzić czas przy przygotowaniu posiłków – dodała Agnieszka Onacik, Dyrektor Handlowy w sieci Arhelan.
