1. Aktualności
  2. Polska
Polska

KaMos (SM): Nie zabiegamy o sprzedaż za wszelką cenę

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© forum mleczarskie

– Zarówno Polska jak i cała UE jest samowystarczalna pod względem produkcji mleka. Wskaźnik samowystarczalności w naszym kraju wynosi około 125%, a w Unii 115% – powiedział Jerzy Lelito, Prezes Zarządu mleczarni KaMos (SM). Polacy średnio w 2021 r. spożyli 229 kg mleka bez masła, jest to mniej niż w Europie Zachodniej. Wartość eksportu produktów spożywczych w 2021 r. osiągnęła rekordowy poziom 37 mld euro, z czego 3 mld euro stanowił eksport produktów mleczarskich. Utrzymana została tendencja wzrostowa, 70% eksportu produktów mleczarskich dokonywane było do krajów UE, a 30% poza – powiedział Prezes Zarządu.

W 2021 r. mleczarnia KaMos (SM) odnotowała niewielki spadek sprzedaży mleka spożywczego, twarogu, serów pleśniowych i maślanki. Istotny wzrost odnotowano w sprzedaży śmietan, jogurtu i masła – podsumował wyniki zeszłoroczne Jerzy Lelito. Jak podkreślił , w strategii sprzedaży w ubiegłym roku nastąpiła istotna zmiana. – Po pierwsze poprawiliśmy rentowność sprzedaży dokonując znaczących i kilkakrotnych podwyżek cen, wyroby KaMosu nie należą do wyrobów o najniższych cenach. Realizowana od lat strategia podnoszenia cen odnosi sukces, klienci akceptują wyższe ceny postrzegając wyroby nasze o wysokiej jakości, oryginalności w smakach i świeżości, podane w przyjaznych i ładnych opakowaniach. Po drugie w roku ubiegłym nie zabiegaliśmy o sprzedaż za wszelką cenę, systematycznie dokonywaliśmy analizy i kalkulacji cen w stosunku do wysokich cen przerzutów i świadomie ograniczaliśmy sprzedaż po niższych cenach, jeżeli okazywało się, że na przerzutach spieniężamy korzystniej – dodał Prezes mleczarni KaMos (SM).

W 2021 r. sprzedaż wyrobów własnych wyniosła 22,21 mln zł. Odnotowano wzrost wartościowy o 2,79 mln zł.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania