1. Aktualności
  2. Świat
Brazylia

SIG dostarczy nowe linie do napojów sojowo-owocowych

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© sig

Mupy, marka napojów sojowych z sokiem owocowym, oraz SIG, wiodący dostawca rozwiązań w zakresie lepszych opakowań, podpisały umowę partnerską w celu dostarczania opakowań kartonowych i usług napełniania. Mupy prognozuje wzrost sprzedaży w nadchodzących latach, a rozwiązania opakowaniowe firmy SIG odegrają integralną rolę w osiągnięciu celu, jakim jest podwojenie obrotów do 2025 r. Mupy pod kierownictwem Alexandre'a Moreno osiągnęło przychody w wysokości 115 mln reali i wyprodukowało 11,7 mln litrów napojów sojowych z sokiem owocowym w 2023 r.

Aby osiągnąć przyszły rozwój w zakresie napojów sojowych i soków, Mupy polega na szybkich i elastycznych maszynach do napełniania firmy SIG. Wskaźnik wydajności procesu produkcyjnego jest bardzo wysoki, a poziom odpadów wynosi zaledwie 0,5%. Ponadto maszyny napełniające SIG zapewniają maksymalną elastyczność i umożliwiają napełnianie produktami różnych kategorii i lepkości w różnych rozmiarach na jednej i tej samej maszynie napełniającej.

Mupy oferuje napoje sojowe i sokowe o smakach winogron, ananasa, jabłka, marakuji, truskawki, pomarańczy i brzoskwini w dwóch formatach kartonów SIG: SIG MiniBloc 200 ml i SIG MidiBloc 1000 ml.

Połączenie soku i napoju sojowego pozwala Mupy na dywersyfikację oferty produktów w kategorii soków i napojów roślinnych, zaspokajając potrzeby rynku dbającego o zdrowie, a jednocześnie wykorzystuje rosnące zapotrzebowanie na alternatywy pochodzenia roślinnego.

Według The Good Food Institute Brazil (GFI) południowoamerykański rynek produktów roślinnych rośnie w ostatnich latach. Rynek napojów roślinnych wzrósł o 15% w 2022 r. i oczekuje się, że do 2027 r. będzie miał średnioroczny wzrost na poziomie prawie 12%. Według danych Bloomberg Intelligence Brazylia jest największym konsumentem żywności pochodzenia roślinnego w Ameryce Łacińskiej, za nią plasuje się Brazylia. przez Meksyk, Chile i Argentynę.

Dzisiejsi konsumenci poszukują bardziej zrównoważonych i pożywnych napojów. Mieszanka napojów sojowych i soku oferuje wyjątkowe połączenie owocowych smaków soku, kremowej konsystencji napoju sojowego i znaczących korzyści zdrowotnych soi. Soja jest bogatym źródłem białka roślinnego, dzięki czemu napój ten jest doskonałą opcją dla osób chcących zwiększyć spożycie białka. Ponadto soja zawiera niezbędne aminokwasy, błonnik oraz różne witaminy i minerały, przyczyniając się na przykład do utrzymania zdrowia układu odpornościowego. Połączenie wartości odżywczych soi zwiększa atrakcyjność soku zarówno dla konsumentów dbających o zdrowie, jak i producentów, którzy chcą oferować pełnowartościowy napój.

Renata Kasahara, Dyrektor Marketingu na Amerykę Południową w SIG skomentowała: – Dzięki naszemu sprawnemu i elastycznemu systemowi napełniania klienci są dobrze przygotowani, aby skutecznie reagować na wszelkie trendy kształtujące rynek.

Popyt konsumentów na produkty roślinne wynika z poszukiwania zdrowszej diety i produktów, które są bardziej zrównoważone. – Opakowania kartonowe należą do najbardziej zrównoważonych opcji opakowań. 75% ich składu to tektura ze źródeł odnawialnych, a w firmie SIG 100% tektury, którą pozyskujemy, posiada certyfikat FSC. Całe aluminium, które kupujemy do aseptycznych opakowań kartonowych SIG, posiada certyfikaty zgodności ze standardami Aluminium Stewardship Initiative. Wszystkie nasze kartony produkujemy przy użyciu w 100% energii odnawialnej. Innymi słowy, wybranie SIG oznacza opakowania produkowane w sposób odpowiedzialny i produkowany w sposób zrównoważony, aby sprostać wymaganiom konsumentów Mupy – dodała Renata Kasahara.

Po sukcesie w 2023 r. ambicje Mupy na nadchodzące lata są wysokie. Alexandre Moreno, Dyrektor Generalny firmy optymistycznie patrzy na rok 2024: – W 2023 roku odnotowaliśmy wzrost o ponad 22% w porównaniu z 2022 rokiem, a naszym planem jest podwoić nasze obroty do 2025 roku. W tym celu partnerstwo pomiędzy Mupy i SIG ma fundamentalne znaczenie.

Warte przeczytania