1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Jak kupuje konsument nabiału w dobie oszczędności

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© auchan retail polska

Zapytaliśmy Roberta Sikorskiego, Dyrektora Grupy Produktów Świeżych w Auchan Retail Polska o to, jaka jest obecna kondycja nabywcy nabiału i jego zachowanie przed półką.

– Produkty nabiałowe będące dla wielu klientów artykułami pierwszej potrzeby zyskują na popularności. Jednak spora grupa klientów rezygnuje z tej kategorii produktów, jeśli nie są one w danej chwili niezbędne, lub kupuje je w mniejszych ilościach. Coraz większą uwagę przywiązuje się do kwestii niemarnowania żywności, dlatego zakupy stają się bardziej przemyślane. W tak trudnych ekonomicznie czasach Auchan stara się wielopłaszczyznowo wspierać klientów. Poza samą polityką niskich cen w Auchan od 2019 r. w każdym sklepie znajduje się specjalna wydzielona strefa oznaczona logo „Nie marnujemy, ratujemy!” dla żywności z krótkim terminem, która jest sprzedawana po atrakcyjnych cenach. Strefy z takimi produktami cieszą się dużą popularnością.

– Klienci coraz częściej korzystają też z różnego rodzaju promocji (np. zakup 2–3 takich samych produktów w promocyjnej cenie), chętniej również korzystają z programów lojalnościowych oferowanych przez sieci. Równocześnie podejmujemy dodatkowe działania, choćby w ramach wielomiesięcznej kampanii „Koszyk oszczędności w Auchan” zapoczątkowanej pod koniec ubiegłego roku, w której cyklicznie podpowiadaliśmy, jak korzystać z oferty Auchan, by kupować oszczędniej.

Podsumowując: konsumenci kupują tylko to, czego potrzebują, i dokładnie tyle, ile potrzebują. Coraz więcej osób poszukuje również produktów o obniżonej cenie z krótkim terminem przydatności do spożycia.

– Ubiegły rok przyniósł duże zmiany na całym rynku spożywczym, w tym również nabiałowym. Wzrost cen surowców, koszty energii elektrycznej, gazu, koszty pracy przełożyły się na ceny oferowane przez producentów. Wzrost cen jest kwestią wrażliwą zarówno dla sprzedawcy, jak i konsumenta. Na podstawie obserwacji rynku i konkurencji stanęliśmy przed bardzo trudną decyzją o kształtowaniu ceny finalnej dla odbiorców. W tym miejscu chcę podkreślić, że polityka niskich cen od lat i na stałe wpisana jest w strategię Auchan w trosce o siłę nabywczą polskiego konsumenta. Przekłada się to na realne i konsekwentnie realizowane działania systemowe. Poważnie traktujemy podjęte przez nas zobowiązanie bycia najtańszą siecią handlową w Polsce. Potwierdzeniem tego są rankingi Koszyka Zakupowego ASM Sales Force – od chwili jego zainicjowania w marcu 2019 r. Auchan na pozycji lidera znalazło się aż 45 razy – podkreślił Robert Sikorski, Dyrektor Grupy Produktów Świeżych w Auchan Retail Polska.

© auchan retail polska

Warte przeczytania