1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Dziugas rozwija się i ponosi tego wysokie koszty

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© forum mleczarskie

Jak dowiaduje się forummleczarskie.pl, spółka Dziugas Poland będąca spółką zależną litewskiej spółki UAB Samogitija, bardzo znacząco powiększyła w 2022 r. swoje przychody ze sprzedaży: z 5,79 mln zł do 8,15 mln zł. Firma stale poszerza współpracę z sieciami wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych. Celem spółki jest zwiększanie ilości kanałów dystrybucji dla produktów Džiugas, Pik Nik, Magija i Rambyno.

Jak podkreślił Zarząd: – Na działalność Spółki zasadniczy wpływ ma sytuacja na polskim rynku spożywczym w grupie produktów serowych. Spółka nadal postrzegana jest jako podmiot nowy. Z kolei polski rynek producentów serów jest dość mocno nasycony i oferta produktów konkurencyjnych jest duża. Przez to Spółka ma świadomość, iż wypracowanie silnej pozycji rynkowej będzie działaniem trudnym i długotrwałym. Spółka podejmuje w związku z tym działania marketingowe które również mają na celu zwiększenie świadomości marki Džiugas. Spółka kontynuuje prowadzenie restauracji według konceptu Dziugas House w jednym obiekcie Elektrownia Powiśle, a także uruchomiła sprzedaż produktów za pośrednictwem sklepu internetowego co z pewnością pomogło przybliżyć markę Džiugas jak i ofertę Spółki szerszej rzeszy konsumentów.

Ambitne działania w 2022 r. nie przełożyły się niestety tym razem na dodatni wynik finansowy.

Warte przeczytania