1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Nabiał to podstawa handlu, a produkty białko+ sprzedają się coraz lepiej

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© jeronimo martins

– Nabiał to kluczowa kategoria z perspektywy naszych klientów. Ponad 90% z nich, robiąc zakupy w naszych sklepach, umieszcza w swoim koszyku zakupowym co najmniej jeden produkt z tej kategorii – powiedział Forum Mleczarskiemu Mikołaj Gala, Dyrektor Kategorii Nabiału w sieci Biedronka. – Od jesieni ubiegłego roku notujemy wysokie wzrosty wolumenowe na podstawowych kategoriach produktowych, takie jak na przykład blisko 9% wzrost sprzedaży mleka. 

Zapytaliśmy zatem jak konsumenci odnoszą się do nowości nabiałowych w tym specyficznym okresie.

– W kategorii nabiału nowości są przyjmowane przez naszych klientów entuzjastycznie, czego przykładem może być kategoria produktów funkcjonalnych, w szczególności tych o zwiększonej zawartości białka. Nasze analizy wskazują, że produkty te są źródłem dodatkowej sprzedaży zwłaszcza w kategorii jogurtów, deserów i napojów mlecznych. Przykładem takich hitów sprzedażowych są wprowadzone do oferty w styczniu bieżącego roku puddingi oraz kaszki proteinowe naszej marki własnej Go Active. Innowacje, które wprowadzaliśmy w Biedronce na przestrzeni ostatnich kilku lat, niezmiennie cechuje pozytywna dynamika sprzedaży. Stworzona przez nas linia Fruvita Pure charakteryzuje się prostym składem oraz brakiem dodatku cukrów i jest stale powiększana o nowe formaty – obok jogurtu w kubeczku i w butelce ostatnio wprowadziliśmy do sprzedaży opakowanie typu convenience z topperem dodał nasz rozmówca.

Warte przeczytania