1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Maluta odnotowała zmiany w preferencjach konsumenckich

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© forum mleczarskie

Jak przyznał Zarząd mleczarni segment HoReCa wykazywał się w 2022 r. bardzo dużymi wahaniami zamówień na artykuły mleczarskie. Z kolei na rynku konsumenckim odnotowano zmiany preferencji: wzrost zainteresowania mniejszymi opakowaniami produktów oraz tańszymi zamiennikami (masła, serów, jogurtów). – Marki własne sieci zyskują na popularności. Bez nowoczesnych rozwiązań techniczno-technologicznych współpraca z wiodącymi sieciami handlowymi byłaby znacznie ograniczona, a przychody ze sprzedaży zdecydowanie niższe – powiedzieli przedstawiciele Zarządu.

W 2022 r. skup mleka w Spółdzielni wyniósł 45,88 mln litrów i w porównaniu do skupu w 2021 r. był niższy o 8%. Sprzedaż w 2022 r. wyniosła 156,87 mln zł i była wyższa o 27% w stosunku do roku 2021.

Jak przyznał Zarząd: – W roku 2022 branża mleczarska kolejny raz działała na warunkach i zasadach, które były trudne do przewidzenia i racjonalnego planowania. Na bazie doświadczeń z ostatnich lat należy stwierdzić, że na rynku mleczarskim niepokoi nieprzewidywalność zmian cen wyrobów. Dodatkowo w okresie po pandemii i anomaliach w funkcjonowaniu gospodarki poprzez wybuch wojny na Ukrainie i wzrost inflacji, rynek stał się jeszcze bardziej nieprzewidywalny. Nie widać racjonalnych uzasadnień dla skokowych wzrostów i spadków cen serów, masła, mleka w proszku a więc i mleka przerzutowego.

– Rozwijamy produkty indywidualne, wyróżniające naszą ofertę asortymentową spośród standardowej podstawowej jaką są kefiry oraz jogurty naturalne. Wyroby galanteryjne sprzyjają identyfikacji, a także promocji marki naszej Spółdzielni wśród klientów. Ustawicznie poprawiamy atrakcyjność oferty asortymentowej dla klientów poprzez innowacyjności i akcentowanie wartości naszych wyrobów. Naszym celem jest świadomość konsumenta w zakresie identyfikacji marki jak też miejsca pochodzenia produktów. Odświeżamy szatę graficzną produktów, umieszczając na opakowaniach między innymi logotyp Krówki informujących Klientów/Konsumentów o wyjątkowości surowca z którego powstają nasze wyroby (Z przewagą mleka z gospodarstw z wypasem pastwiskowym). W celu identyfikacji naszego regionu promujemy na naszych wyrobach hasło: Prosto z Żuław.

Jak podkreśla Spółdzielnia, ogromnym uznaniem konsumentów cieszy się jogurt śmietankowy, i jogurt naturalny 180 g + (wysokobiałkowy/pełnomleczny).

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania