1. Aktualności
  2. Polska
Polska

TMT zwiększył sprzedaż serów konfekcjonowanych o 8%

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© tmt

Podstawowym przedmiotem działalności firmy TMT jest konfekcjonowanie serów twardych, wyrób serów topionych, usługi w zakresie paczkowania oraz działalność usługowa w zakresie logistyki. Jak dowiaduje się Forum Mleczarskie, sprzedaż wszystkich produktów w 2022 r. wyniosła blisko 11 tys. ton, co daje spadek o 5,3%. Firma odnotowała jednak wzrost sprzedaży serów konfekcjonowanych w 2022 r. o 8%. Wzrost sprzedaży serów konfekcjonowanych spowodowany był zdecydowanym zwiększeniem sprzedaży do sieci handlowych i na eksport.

Jak podaje Zarząd: – W roku 2022 firma umocniła współpracę z odbiorcami bezpośrednimi jak też dystrybutorami z obszaru UE jak i spoza UE. Nastąpił wzrost produkcji przeznaczonej na eksport o 18%.

W 2022 r. firma TMT kontynuowała prace nad wdrożeniem nowych produktów wegańskich przeznaczonych głównie dla osób stosujących dietę pozbawioną składników pochodzenia zwierzęcego. Jak wskazał Zarząd firmy, gama produktowa wzbogaciła się o produkt smarowny w postaci krążka i kostki. Potwierdzeniem jakości i czystości pod względem składu jest otrzymany certyfikat V-Label. – Wpisuje się to w światowe trendy konsumenckie, gdzie coraz bardziej promowane są produkty na bazie surowców roślinnych. Zostały również zintensyfikowane prace nad serami topionymi do wędlin. Powstał nowy produkt ser do cordon bleu.

Nowością w portfolio TMT jest sos serowy z cheddarem, który zyskuje uznanie klientów ze względu na skład z dużą zawartością sera.

W 2022 r. firma zrealizowała inwestycje o wartości 655 tys. zł., co stanowiło 0,4% wartości przychodów ze sprzedaży. Zakończone inwestycje to: modernizacja linii do wiórkowania i pakowania produktów wegańskich, zakup agregatu prądotwórczego. Jak podkreślił Zarząd: – Poczynione w ostatnich latach starania, jak i inwestycje sprawiły, że TMT Sp. z o.o. jest jednym z najnowocześniejszych zakładów w swojej branży.

Warte przeczytania