Maluta celuje w budowanie świadomości konsumentów
– W dalszym ciągu rozwijamy produkty indywidualne, wyróżniające naszą ofertę asortymentową spośród standardowej podstawowej jaką są kefiry oraz jogurty naturalne. Wyroby galanteryjne sprzyjają identyfikacji a także marki naszej Spółdzielni wśród klientów – mówi Zarząd spółdzielni Maluta Nowy Dwór Gdański (OSM). – Ustawicznie poprawiamy atrakcyjność oferty asortymentowej dla klientów poprzez innowacyjność i akcentowanie wartości naszych wyrobów. Naszym celem jest świadomość konsumenta w zakresie identyfikacji marki jak też miejsca pochodzenia produktów.
Jak dowiadujemy się bardzo dużym uznaniem konsumentów cieszy się jogurt śmietankowy. W 2021 r. sprzedano łącznie 2,2 mln ton i nadal utrzymuje się dodatnią dynamika jego sprzedaży. Dodatkowo duże uznanie konsumentów zdobywają jogurty naturalne 180 g + (wysokobiałkowy/pełnomleczny), których w ubiegłym roku sprzedano łącznie 757 ton.
W 2021 r. przychody ze sprzedaży poszczególnych asortymentów wyrobów w zestawieniu procentowym kształtowały się: sery dojrzewające 38%, jogurty, napoje fermentowane 31%, twarogi 8,5%, masła 10%, śmietana 7%. Firma produkuje również serki homogenizowane i mleko spożywcze.
W 2021 r. skup mleka w Spółdzielni wyniósł 49,65 mln litrów mleka i było to 95% wolumenu z 2020 r. Spółdzielnia odczuła w tym czasie stały wzrost cen materiałów technicznych, opakowań i środków do produkcji. Mleczarni udało się zwiększyć przychody ze sprzedaży ogółem o 9,5% do poziomu 123,36 mln zł.