1. Aktualności
  2. Polska
Rosja

EkoNiva zwiększyła produkcję o 21%

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Jedna z najważniejszych mleczarni rosyjskich, EkoNiva zwiększyła w 2021 r. produkcję o ponad 190 tys. ton (+21%). Firma sprzedała ponad 131 tys. ton gotowych produktów mlecznych – o 76% więcej niż rok wcześniej. Asortyment osiągnął 71 pozycji. Udział markowych produktów mleczarskich sięgnął 75% w całkowitych obrotach segmentu przetwórczego, podczas gdy produkty marek własnych stanowiły 25%. W 2020 r. liczby te wynosiły odpowiednio 71% i 29%. 

Produkty EkoNivy są obecne w największych federalnych sklepach detalicznych, m.in. Magnit, Lenta, Perekryostok, Pyatyorochka, Globus, Auchan i Okey. W ubiegłym roku obroty w tych sklepach wzrosły dwukrotnie.

Grupa rozwijała również sprzedaż online: w 2021 r. wzrosła ona ponad trzykrotnie, wykazując znacznie szybsze tempo niż początkowo firma zakładała. Obecnie produkty EkoNivy można zamawiać na platformach internetowych SberMarket, SberMegaMarket, Ozon i Ozon Express, za pośrednictwem serwisów dostawczych Samokat, Lavka, Delivery Сlub, igooods.ru oraz na stronach internetowych Utkonos i Perekryostok Vprok. EkoNiva prowadzi również sprzedaż nabiału we własnych punktach sprzedaży detalicznej – do końca 2021 roku firma zarządzała 37 sklepami firmowymi.

Pomimo przeciwności klimatycznych, firma w pełni zaspokoiła swoje potrzeby w zakresie pasz objętościowych i soczystych, zebrała około 1,9 miliona ton, co odpowiada poziomom z 2020 r. Kluczowymi przesłankami do osiągnięcia pozytywnych wyników w segmencie uprawy roślin w trudnych warunkach 2021 r. były najnowocześniejsze maszyny i technologie renomowanych światowych producentów, ciągłe kształcenie specjalistów oraz zastosowanie inteligentnego sposobów upraw, w szczególności Eko.Crop – oprogramowania zaprojektowanego we własnym zakresie do celów agronomicznych.

Warte przeczytania