ABC największą siecią franczyzową na rynku
Pod szyldem ABC – największej detalicznej sieci handlowej, organizowanej przez Grupę Eurocash – działa obecnie ponad 9 tys. lokalnych sklepów w całej Polsce, prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców, co niezmiennie zapewnia jej pozycję lidera sieci franczyzowych. Od kwietnia 2021 r. 700 sklepów przeszło zmianę identyfikacji wizualnej. Pomimo trwającej epidemii do sieci przyłączyły się aż 833 nowe sklepy.
W 2021 r. rozpoczął się proces odnowienia wizerunku sklepów zrzeszonych w sieci. Od kwietnia ubiegłego roku wzięło w nim udział 700 sklepów lokalnych w całej Polsce. Nowe ABC to nowa identyfikacja wizualna, podkreślająca indywidualną nazwę sklepu oraz nowa komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna – to największa metamorfoza sieci od ponad 20 lat. Lepsze doświadczenia konsumenckie, komfortowe warunki zakupowe i atrakcyjne promocje przekładają się na wzmocnienie rozpoznawalności sieci, a co najważniejsze – na zwiększenie wartości koszyka zakupowego, co wpływa na wzrost sprzedaży w punkcie. Jak pokazują wyniki, obroty właścicieli sklepów, którzy zdecydowali się na rebranding, odnotowują dwucyfrowe wzrosty w stosunku do roku poprzedniego.
W zeszłym roku sieć ABC rozpoczęła także wdrażanie strategii transformacji cyfrowej współpracujących z nią sklepów. Innowacyjny system kasowy mojpos.pl pomaga usprawnić proces zarządzania punktem sprzedaży, zapewnia atrakcyjną politykę promocyjną oraz wspiera poprawę lojalności klientów, czego efektem jest wzrost sprzedaży i konkurencyjności sklepów. Obecnie z tego rozwiązania korzysta już 1500 sklepów sieci.
– Oprócz wielu zrealizowanych projektów oraz bardzo dobrych wyników biznesowych, rok 2021 pozwolił nam również na spotkania i budowanie relacji z klientami, dostawcami i partnerami biznesowymi, co jest dla nas podstawową wartością w biznesie. Udało nam się także zorganizować wydarzenia hybrydowe, takie jak e-Kongres ABC dla franczyzobiorców, Konferencja ABC dla dostawców czy obecność sieci na Targach Franczyzy w Warszawie. W obecnych czasach szczególnie doceniamy każdą możliwość kontaktu – mówi Tomasz Michalewicz, Dyrektor ds. sieci ABC.
Dalszy rozwój marki ABC to przede wszystkim kontynuacja procesu rebrandingu i ekspansji sieci. W ramach wsparcia technologicznego przedsiębiorców marka planuje wprowadzenie w najbliższych miesiącach aplikacji mobilnej zintegrowanej z kartą lojalnościową oraz przypisanymi do niej promocjami. Aplikacja pozwoli właścicielom personalizować ofertę swojego sklepu w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów, a tym samym jeszcze silniej budować relacje z klientami.
– Obecna sytuacja na rynku, rosnąca inflacja i liczne zmiany prawne oraz podatkowe to największe wyzwania tego roku. Dlatego sieć ABC planuje kolejne kampanie marketingowe oraz oferty promocyjne, które będą wsparciem sprzedaży dla franczyzobiorców – dostępne we wszystkich 180 hurtowniach Eurocash Cash & Carry w całej Polsce – dodaje Tomasz Michalewicz.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich tj.: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.