1. Aktualności
  2. Polska

Piaski (OSM): Strata netto za 2019 r. przy rosnących kosztach prądu i śmieci

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski
© piaski (osm)

Mleczarnia Piaski (OSM) w 2019 r. uzyskała 51,79 mln zł w postaci przychodów ze sprzedaży produktów i 57,99 mln zł w postaci przychodów łącznych ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów. Spółdzielnia odnotowała wyraźny wzrost kosztów wytworzenia z 44,7 mln zł do 48,1 mln zł. Na koniec roku odnotowano stratę netto na poziomie 701 tys. zł.

W sprawozdaniu z działalności Zarząd mleczarni zwrócił uwagę na trwające działania inwestycyjne w postaci rozbudowy budynku produkcyjnego na potrzeby produkcji mlecznych napojów fermentowanych, śmietan oraz mleka pakowanego w butelki. Wyraźnie rosną koszty prowadzenia działalności. – Wzrost płacy minimalnej, a w konsekwencji płac w ogóle oraz podwyżki cen mediów i usług są nieuniknione i będziemy musieli się z nimi zmierzyć – mówią przedstawiciele Zarządu.

– W tym roku wzrosły już ceny prądu oraz koszty wywozu śmieci.Tylko te dwa czynniki spowodują, że kolejne koszty prowadzenia działalności będą znacząco wyższe niż w roku ubiegłym. Konsekwencją tego będzie konieczność podwyższania cen naszych produktów, czyli ryzyko spadku sprzedaży ilościowej. Możliwości obniżek cen i promocji będą znacząco skromniejsze, a negocjacje z odbiorcami coraz trudniejsze. Zderzenie czynników kosztowych z możliwościami nabywczymi klientów zaowocują spadkiem sprzedaży pewnej liczby pozycji asortymentowych – przestrzega Zarząd.

W 2019 r. bardzo pomyślnie rozwijała się produkcja i sprzedaż kefirów, jogurtów typu greckiego, zsiadłego mleka i twarogów. Spadki dotknęły mleko i śmietany.

W gronie detalistów i hurtowników będących największymi partnerami handlowymi mleczarni Piaski (OSM) są Jeronimo Martins, Stokrotka, rośnie rola placówek Eurocash, Carrefour, Auchan, Aldi i Bag-Pol. Kluczowym kontrahentem jest też Robico.

Ostatnie wiadomości o firmie