1. Aktualności
  2. Świat

Finlandia: Trudny rok Valio

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Trudny nie oznacza jednak, że z gorszymi wynikami sprzedaży. Choć rynek nabiału jest nasycony Valio zwiększyło sprzedaż o 1,5% z 1,71 mld euro do 1,73 mld euro. Sprzedaż netto w Finlandii wzrosła zalewie o 0,5%, a eksport o 3%. Jednak warunki pogodowe: wysoka temperatura i niższe opady były wyzwaniem dla krajowego mleczarstwa.

Aby przeciwdziałać trudnościom w lutym 2018 r. Valio wprowadziło swoje produkty owsiane dla flexitarian w Finlandii i Szwecji. W marcu wprowadzono własną markę lodów Valio Jäätelöfabriikki. Latem odświeżono linię produktów wysokoproteinowych Valio ProFeel.

Valio rozwijało swoją sprzedaż (669 mln euro) w Szwecji, krajach bałtyckich, Rosji i Chinach. W samej Szwecji sprzedaż produktów Valio wzrosła o 10% zwłaszcza w obszarze produktów niskolaktozowych.

Z drugiej jednak strony Valio zmniejszyło nakłady na inwestycje z 98 mln euro do 62 mln euro.

Firma przetworzyła podobną ilość surowca: 1,87 mld litrów tj. 1% mniej niż w 2017 r.

Ostatnie wiadomości o firmie