1. Aktualności
  2. Polska

Mlekpol (SM): Konsumenci już kilka lat temu „wrócili” do masła

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© mlekpol (sm)

– Popyt na masło nie maleje. Okresowa podwyżka cen tłuszczu mlecznego na światowych rynkach, a co za tym idzie – masła na półkach sklepowych, nie spowodowała drastycznego spadku sprzedaży tego generycznego produktu – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w mleczarni Mlekpol (SM). – Konsumenci już kilka lat temu „wrócili” do masła i ten trend nie zmienia się. Zawdzięczamy to m.in. programom i blogom kulinarnym promującym racjonalne odżywiane oraz sięganie do tradycji i kuchni naszych babć. Polski konsument wciąż zwraca uwagę na cenę masła, choć coraz częściej kieruje się znajomością marki i zaufaniem do niej. Liczy się także wysoka jakość i naturalny smak.


– Masło jest produktem idealnie wpisującym się w nurt żywności tradycyjnej, z regionalnych naturalnych surowców. Od wieków produkcja masła jest właściwie niezmienna. Opiera się na procesach mechanicznych. Masło ekstra powstaje wyłącznie ze śmietanki. Ma wszystkie pozytywne właściwości dobrego tłuszczu mlecznego. Jest bogate w witaminy A i E oraz D i K. Porcją masła częściowo możemy uzupełnić deficyt witaminy D, która pomaga przyswajać wapń, odpowiadający za gęstość kości. W badaniach klinicznych udowodniono także przeciwzapalne i regeneracje działanie części kwasów tłuszczowych występujących w maśle na nabłonek jelitowy, co przeciwdziała nowotworom przewodu pokarmowego – opowiada Ewa Gromadzka.
– Masło nie oparło się trendowi convenience, choć zdecydowanie w mniejszym stopniu niż pozostałe wyroby mleczarskie. Oprócz właściwości prozdrowotnych, naturalnego smaku i tradycyjnej receptury, liczy się także wygodne podanie produktu – podkreśla Kierownik Marketingu w mleczarni Mlekpol (SM).
– Konsument oczekuje, że porcja będzie dostosowana do jego potrzeb bez obawy marnowania produktu. W przypadku masła nadal najchętniej wybierane są kostki i osełki o gramaturze 200 g. Dla konsumentów robiących zakupy na zapas, co za tym idzie poszukujących żywności w opakowaniach zapewniających przechowanie większej porcji produktu w sposób nie tylko bezpieczny, ale i wygodny, spółdzielnia Mlekpol (SM) wprowadziła masło ekstra Łaciate w lekkim i praktycznym kubku o formie maselniczki. Wysoka jakość kubka oraz dodatkowa zabezpieczająca folia gwarantują dłuższy termin przydatności do spożycia – 60 dni – wskazuje nasza rozmówczyni.
– Masło ekstra w opakowaniach o większych gramaturach częściej kupowane jest w supermarketach i dyskontach. Tradycyjne i mniejsze gramatury np. kostki i osełki 100-gramowe, dobrze sprzedają się w małych sklepach osiedlowych – podsumowuje Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w mleczarni Mlekpol (SM).