1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: 25% konsumentów serów pleśniowych to osoby zamożne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Największym zainteresowaniem kupców, wśród serów pleśniowych, cieszy się Camembert, który jest największym segmentem serów pleśniowych i w największym stopniu przyczynia się do ich wzrostu – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska. – Zimą konsumenci jakby chętniej sięgają po sery pleśniowe, jednak najważniejsze jest dostosowanie oferty do potrzeb konsumentów. Tutaj pomocne jest zarządzanie półką, na które składają się dwa istotne elementy: techniki eksponowania i warunki przechowywania.


– Przechowywanie i ekspozycja serów Hochland musi odbywać się w regałach i ladach chłodniczych, co jest szczególnie ważne dla bardzo wrażliwych na temperaturę serów pleśniowych. Ważne jest, aby uwrażliwić sprzedawców na preferowane, zawsze umieszczone na opakowaniu, warunki przechowywania serów. Sery pleśniowe przyciągają do sklepów wartościowego konsumenta – ponad 25% to ludzie zamożni. Rodzina serów Valbon produkowana przez firmę Hochland Polska jest ofertą premium w rozsądnej cenie, skierowaną do koneserów sera pleśniowego. Wyjątkowość oferty podkreślają opakowania premium – wskazuje nasz rozmówca.
– Szukamy nowych rozwiązań, by uzasadniać znaczenie marki. Wyzwaniem jest znalezienie wyważonego balansu pomiędzy racjonalnymi, a emocjonalnymi argumentami. Jedynym sposobem na wartościowy rozwój kategorii serów są innowacje. Hochland stawia na innowacje. O ekspozycję serów pleśniowych trzeba dbać – uporządkowana ekspozycja to warunek jej atrakcyjności, a co za tym idzie zainteresowania klienta. Uporządkowaniu oferty mogą służyć wdrożone przez Hochland Polska podstawki do regałów chłodniczych lub specjalne kartony ekspozycyjne. Staramy się promować wśród handlowców kilka ważnych zasad ekspozycji serów – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz.
– Zasada 1: Frontem do klienta. Zawsze eksponuj produkt frontową stroną. Nie wolno ustawiać produktów na podstawkę niedostosowaną kształtem do danej marki. Należy sukcesywnie uzupełniać puste miejsca. Wszystkie produkty z danej grupy asortymentowej powinny być eksponowane na podstawkach.
Zasada 2: Oko w oko. Staraj się zawsze umieszczać produkt na wysokości wzroku kupującego. Produkty danej kategorii muszą być zgrupowane w układzie pionowym lub poziomym, jeden obok drugiego. Zawsze na przodzie należy pokazywać wszystkie dostępne smaki, tak aby kupujący widział pełną ofertę i nie musiał poszukiwać określonego wariantu smakowego gdzieś z tyłu.
Zasada 3: W centrum uwagi. Zawsze umieszczaj produkt w centralnych, najlepiej widocznych miejscach półki. Obszar znajdujący się na poziomie wzorku jest najkorzystniejszy do wyeksponowania produktów. Najlepsze miejsca do eksponowania produktów to takie, w których klienci zmieniają kierunek ruchu oraz strefy, w których się zatrzymują – wylicza Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska.