Spomlek (SM): Oferta premium lojalizuje konsumentów placówki handlowej
– Sery premium najłatwiej jest zmierzyć szerokością lady jaką zajmują. W zależności od formatu sklepu jest to od 10 do 20% lady. Są to produkty wyżej marżujące, ale i rotujące nieco wolniej niż sery śniadaniowe – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Emilia Pożarowszczyk, Kierownik ds. Marketingu i PR w Spomlek (SM). – Ciężko oszacować potencjał rynku, jedno co z pewnością przemawia za atrakcyjnością tej kategorii, to fakt, iż stale odnotowuje się kilkuprocentowy wzrost w jej obszarze.
– Sprzyjają temu podróże Polaków, inspiracje czerpane z kuchni zagranicznych, popularyzacja sztuki kulinarnej wyrażana ilością programów telewizyjnych typu MasterChef i szeroko pojęta moda na wysokojakościowe produkty, w tym sery długodojrzewające. Sery te mają większe walory odżywcze i prozdrowotne od serów dojrzewających stosunkowo krótko – czyli popularnych serów śniadaniowych. W trakcie procesu dojrzewania białka zawarte w serach rozkładają się do form prostszych. Im dłuższy jest to proces, tym łańcuchy białkowe krótsze, a zatem i forma białka lepiej przyswajalna przez organizm – dodaje Kierownik ds. marketingu i PR w mleczarni Spomlek (SM).
– Jeżeli chodzi o podejście handlowców i zainteresowanie sklepów, to wszystko uzależnione jest od specyfiki sklepu. Zdarza się, że małe sklepy posiadają ofertę premium, gdyż ich klienci z takiej oferty korzystają. Z reguły utrzymanie strefy premium w serach dla małych sklepów, jest trudniejsze niż w dużych formatach. Dzieje się to za przyczyną ilości klientów odwiedzających sklep i szybkością rotowania towaru. W perspektywie strategicznej to jednak sery premium wyróżniają ofertę i lojalizują klientów sklepu. Tym bardziej jest to istotne dla mniejszych sklepów, które dostrzegają tę szansę i strefę premium coraz częściej posiadają – podsumowuje Emilia Pożarowszczyk.