Irlandia: Stabilna sprzedaż mleka i produktów mlecznych
Według irlandzkiego National Dairy Council pomimo trudności w sektorze spożywczym w roku 2009, sprzedaż mleka i produktów mlecznych utrzymała się, a nawet się poprawiła. Obecnie więcej ludzi gotuje w domu, dlatego sprzedaż śmietany wzrosła o 4,9%. Ilość sprzedanego mleka wzrosła o 1%, chociaż wartość sprzedaży spadła o 4,9%. Sprzedaż mleka spadła o 2%, ale można było zaobserwować powrót do korzystnej pozycji pod koniec roku. National Dairy Council poinformowało również o 11% spadku dochodów ze sprzedaży markowych produktów prozdrowotnych, którego przyczyną była wzmożona aktywność reklamowa połączona z jednoczesnym obniżeniem cen. W kategorii serów zaobserwowano marginalny wzrost ilości sprzedanych produktów i 5,2% spadek wartości sprzedaży. Jeżeli chodzi o jogurty, sprzedano ich o 3,4% mniej w pierwszej połowie i już tylko o 0.4% mniej pod koniec 2009 roku. Helen Brophy, chief executive w NDC, stwierdziła, że branża mleczarska potrafiła utrzymać swoją wartość na rynku spożywczym, mimo spadku cen w całej branży żywnościowej o 7,8%.
