1. Aktualności
  2. Polska

Fresh Logistics: Mamy sposoby na ograniczenia w transporcie

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© raben

– Przepustowość aglomeracji miejskich to temat niezliczonych badań, jak również obszar wielu, często gorących, dyskusji – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Wojciech Przybysz, Menedżer Operacyjny w firmie Fresh Logistics. Z jednej strony miasta, i tym samym wszyscy uczestnicy łańcucha dostaw, codziennie walczą z ograniczeniami komunikacyjnymi i kongestią, z innej jednak strony jako mieszkańcy aglomeracji stawiamy coraz częściej bardzo wymagające postulaty związane z komfortem naszego miejsca zamieszkania i bezpośredniego otoczenia, w którym funkcjonujemy. W Europie standardem są już strefy miast, gdzie dotarcie pojazdem uzależnione jest od wysokości emisji spalin pojazdu. Równie często pojawiają się strefy miasta, w których dostawy możliwe są jedynie w ściśle określonych godzinach lub coraz częściej (choć w formie testów) wyznacza się strefy wjazdu jedynie dla pojazdów napędzanych alternatywnymi źródłami energii.

– Jak na naszym rodzimym rynku radzą sobie firmy takie jak Fresh Logistics? Przede wszystkim należy pamiętać o dywersyfikacji floty jaką realizuje się transport, a zwłaszcza etap końcowy łańcucha dostaw – to tutaj pojawiają się największe trudności w dostawach. Realizując obsługę dostaw w aglomeracji trzeba mieć w zanadrzu pojazdy o mniejszej kubaturze, wyposażone w specjalny sprzęt, jak chociażby cichsze i wydajniejsze agregaty chłodnicze dedykowane do transportu miejskiego, zabezpieczenia podłóg ładowni materiałami tłumiącymi hałas w trakcie rozładunków oraz windy samorozładunkowe. Ponadto istotną role odgrywają także lżejsze zabudowy izotermiczne pozwalające przy małych i średnich pojazdach zwiększyć ich ładowność, a także nowoczesne, dobrze wytłumione i ekologiczne silniki pojazdów – dodaje nasz rozmówca– A co na to wszystko władze miast? Z doświadczeń własnych wynika, że urzędnicy stawiani są przed trudnymi wyborami. Z jednej strony obywatele aglomeracji chcą mieszkać w cichych, spokojnych okolicach, bez nadmiernego obcowania z transportem, a jednocześnie nawet w swoim „osiedlowym” sklepiku liczą na pełną dostępność świeżych produktów każdego dnia. Co możemy w takiej sytuacji zrobić jako operator logistyczny? Przede wszystkim uczestniczymy w budowaniu dialogu z władzami miast oraz mieszkańcami oraz staramy się zbudować świadomość wśród społeczeństwa w zakresie wagi transportu w naszym codziennym życiu. Robimy to realizując sesje dialogowe, podczas których pytamy, co możemy zrobić dla otoczenia lokalnego, by poprawić jego funkcjonowanie. Więcej szczegółów związanych ze sposobem realizacji tego projektu możecie Państwo uzyskać na stronie internetowej naszej kampanii „Transport jest potrzebny” (www.transport-jest-potrzebny.pl) – wskazuje Wojciech Przybysz, Menedżer Operacyjny w firmie Fresh Logistics.

Ostatnie wiadomości o firmie