1. Aktualności
  2. Polska

Fiat Fiorino - Samochód Dostawczy 2009

Autor: Beata Siewierska

Fiat Fiorino zdobył tytuł International Van of the Year 2009 – zdobywając 112punktów na 140 możliwych. Prestiżowe trofeum zostało wręczone Dyrektorowi Zarządzającemu marki Fiat Professional, Franco Miniero, podczas ceremonii, która miała miejsce na 62. Międzynarodowych Targach w Hanowerze.

Nagroda ta została przyznana modelowi Fiat Fiorino w uznaniu jego licznych innowacji. Nowy Fiorino zdefiniował na nowo standardy w segmencie 1B odgrywając istotną rolę na rynku w segmencie lekkich samochodów dostawczych. Jury konkursu International Van of the Year w szczególności doceniło fakt, że Fiorino stworzył nowy segment na rynku.
Dzięki Fiorino klienci tego segmentu rynku mają możliwość nabycia samochodu dostawczego szytego na miarę ich potrzeb w pracy i rodzaju prowadzonej działalności: oferując ładowność 610 kg (z kierowcą), przestrzeń ładunkowa 2,5 m3, długość przedziału ładunkowego 1,5 metra.
Według członków Jury, nowy Fiat Fiorino jest produktem wyjątkowym i innowacyjnym pod względem wymiarów, stylu, wyposażenia związanego z bezpieczeństwem oraz ochroną środowiska. Fiorino prezentuje się jako samochód idealnie zaprojektowany, wysoce funkcjonalny, o wyjątkowo dobrej relacji oferowanej jakości do ceny.
Zrodzony ze współpracy przemysłowej pomiędzy Fiat Group Automobiles i PSA, ten
oryginalny samochód dostawczy produkowany jest w fabryce Tofas w Bursie (Turcja) i sprzedawany jest w około 80 krajach. Fiat Fiorino ma 3,86 m długości, 1,72 m wysokości i 1,71 m szerokości: Dzięki kompaktowym wymiarom zewnętrznym samochód może łatwo poruszać się po centrach miast, a dodatkowo ułatwia to średnica zawracania wynosząca zaledwie 9,95 m.
Fiorino charakteryzuje się wspaniałą dynamiką. Jest to zasługa dwóch jednostek na pędowych będących w ofercie – benzynowego silnika 1.4 o mocy 73 KM i wysoko prężnego 1.3 Multijet o mocy 75 KM (dostępnego także z filtrem cząstek stałych). Oba charakteryzuje niezawodność, poszanowanie środowiska, a przede wszystkim zmniejszone koszta użytkowania (niskie zużycie paliwa oraz koszty utrzymania). Warto zwrócić uwagę na fakt, że Fiorino z silnikiem 1,3 Multijet może pokonać dystans 1 000 km na jednym pełnym baku (4,5 l/100 km w cyklu mieszanym) przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie 119 g/km, co jest wartością najlepszą w tym segmencie.
Od premiery (w grudniu 2007 w Europie, na polskim rynku premiera w lutym b. r.) aż do połowy września 2008 roku, Fiorino zebrał w sumie 28.000 zamówień na wersje furgon i kombi.