
Bel inwestuje w lidera serów Indonezji

Globalny gigant Grupa Bel ogłosiła strategiczne partnerstwo na kluczowym rynku azjatyckim. Współpracę z Garudafood, czołowym indonezyjskim producentem przekąsek i napojów, pieczętuje nabycie 22,5% udziałów w jego spółce zależnej: Mulia Boga Raya (MBR). To strategiczne posunięcie jest kluczowe, ponieważ MBR jest krajowym liderem w kategorii serów w Indonezji i właścicielem flagowej marki Prochiz. Ta inwestycja otwiera Grupie Bel drogę do ekspansji na dynamicznie rosnącym azjatyckim rynku nabiału.
Grupa Bel wkracza na rynek Indonezji budując współpracę z firmą z ponad 30% udziałem w serach
Garudafood, założona w 1994 r. jest właścicielem zróżnicowanego portfolio lokalnych marek produktów: herbatników, przekąsek, napojów mlecznych, serów topionych i sosów sałatkowych. Kluczowa jest marka Prochiz, którą Garudafood rozwinął do rangi marki serów numer 1 w Indonezji, dziś znanej z jakości i zaufania konsumentów. Dzięki niej firma Garudafood osiągnęła imponujący rozwój. Jej udział w rynku sera obecnie przekracza 30%, co czyni ją bezsprzecznym liderem.
Firma Garudafood, założona w 1994 r. jest właścicielem zróżnicowanego portfolio lokalnych marek produktów herbatników, przekąsek, napojów mlecznych, serów topionych i sosów sałatkowych. Garudafood rozwinął markę Prochiz jako synonim jakości i zbudował zaufanie konsumentów. Portfolio obejmuje wszystkie kluczowe formaty opakowań przeznaczone do różnych odbiorców i kanałów dystrybucji oraz okazji konsumpcyjnych. W ofercie są bowiem blok sera cheddar, szeroko stosowane dodatki w różnych produktach piekarniczych jak i popularne dania kuchni indonezyjskiej zawierające sery, takie jak „Martabak” (indonezyjski naleśnik z tartym serem jako jednym z ulubionych dodatków), ser w plasterkach i ser do smarowania. Marka łączy w sobie przystępną cenę, wszechstronność i silną dystrybucję w handlu nowoczesnym i tradycyjnym, a także eksporcie na rynki azjatyckie.
Ponad 275-milionowa populacja Indonezji i szybko rosnąca klasa średnia sprawiają, że jest to jeden z najbardziej dynamicznych rynków żywności w Azji.
Kategoria serów oferuje znaczne możliwości rozwoju – jest to jeden z najpopularniejszych smaków przekąsek pakowanych (ciastek, chipsów, chrupiących przekąsek, makaronów). Sery są tutaj wciąż uważane przez wielu klientów za składnik do gotowania, pieczenia i posypywania. Partnerstwo z Garudafood pozwoli Grupie Bel wejść na rynek na dwóch płaszczyznach: gotowania z wykorzystaniem wiedzy MBR i przygotowywania przekąsek z wykorzystaniem know-how Bel.
Azja – kamień węgielny strategii rozwoju firmy Bel
Dzięki dynamicznym gospodarkom, rosnącej urbanizacji i rosnącemu popytowi na produkty mleczne, Azja jest strategicznym priorytetem dla Grupy Bel. Przewiduje się, że do 2035 r. region ten będzie stanowił 65% światowej klasy średniej, co uczyni go kluczowym motorem napędowym globalnego popytu na żywność. Grupa Bel jest przekonana, że fundament jej rozwoju leży w Azji.
