1. Aktualności
  2. Świat
Niemcy

Hochwald zdecydował się na kartony SIG bez warstwy aluminium

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© sig

Mleczarnia Hochwald, jedna z wiodących mleczarni w Niemczech wprowadziła mleko UHT w kartonach SIG bez warstwy aluminium. Wykorzystanie materiału opakowaniowego SIG Terra Alu-free dodatkowo zmniejsza i tak już niski ślad węglowy standardowego materiału opakowaniowego SIG nawet o 34%. Jak zaznacza firma SIG to ona jako pierwsza w swojej branży wprowadziła na rynek materiał opakowaniowy bez warstwy aluminium do aseptycznych opakowań kartonowych, a klienci SIG napełnili w nie już ponad 3,6 mld litrów żywności. 

Materiał opakowaniowy SIG Terra Alu-free wykonany jest w 82% z certyfikowanej tektury odnawialnej FSCTM, z ultracienkimi warstwami polimerowymi, które chronią produkty spożywcze i napoje przez długi czas, bez konieczności chłodzenia.

Volker Kölsch, szef zaopatrzenia w Hochwald skomwentował to wydarzenie następująco: – Zobowiązaliśmy się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla o co najmniej 50% w ciągu dziesięciu lat, ponieważ nieustannie dążymy do ochrony środowiska. Nasze partnerstwo z SIG jest podstawą do osiągnięcia tego celu – dzięki wykorzystaniu materiału opakowaniowego SIG Terra Alu-free do naszych produktów mlecznych UHT w opakowaniach kartonowych SIG MidiBloc i SIG SlimlineBloc, zwiększa się udział opakowań odnawialnych, a emisja CO2e jest znacznie zmniejszona, ponieważ nie stosuje się żadnej warstwy aluminium.

Zarówno SIG, jak i Hochwald dołączyły do inicjatywy Science Based Targets (SBTi) i ich cele zrównoważonego rozwoju zostały zatwierdzone przez SBTi. Obejmuje to zobowiązanie SIG do osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całym łańcuchu wartości do 2050 r.

José Matthijsse, prezes i dyrektor generalny SIG Europe powiedział w związku z tym: – W naszym portfolio opakowań sprzedaliśmy już wystarczająco dużo opakowań z rozwiązaniami SIG Terra, aby wypełnić około 6 miliardów litrów żywności. Tylko w 2024 roku około 1,7 miliarda litrów żywności zostało zapakowanych w aseptyczne kartony z materiałem opakowaniowym SIG Terra. Sprzedaż materiałów opakowaniowych SIG Terra wzrosła o 15,1%, przy dalszej ekspansji w Europie, gdzie rozwiązania SIG Terra stanowiły 9,3% żywności zapakowanej w aseptyczne kartony SIG. Nasze pionierskie rozwiązania SIG Terra Alu-free stworzyły punkt odniesienia w branży, przyspieszając innowacje w zakresie zrównoważonego rozwoju bez uszczerbku dla wygody. Mamy ambitne plany na przyszłość dotyczące opcji SIG Terra Alu-free, które obejmują opracowanie w pełni barierowego aseptycznego kartonu z co najmniej 90% zawartością papieru, w tym zamknięciem, do 2030 roku.

Warte przeczytania