
Mars wyda 27 mln USD na redukcję emisji gazów cieplarnianych u farmerów mlecznych

Program Farmer Forward to pięcioletnia inwestycja Mars Inc. realizowana we współpracy z globalnym producentem nabiału i wieloletnim dostawcą – firmą Fonterra. Inicjatywa przewiduje finansowanie narzędzi i technologii zorientowanych na zrównoważony rozwój dla ok. 2000 rolników oraz premie pieniężne dla ok. 165 rolników rocznie, którzy osiągną ambitne cele środowiskowe – średnio 15 tys. USD rocznie na rolnika.
Program ma na celu zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych firmy Mars zakresu 3 (tzw. Scope 3) pochodzących z produkcji mleka o ponad 150 000 ton do 2030 r. (w porównaniu do poziomu z 2015 r.) – jest to ekwiwalent emisji z ponad 611 mln przejechanych kilometrów. Mleko pozyskane w ramach tej inicjatywy mogłoby teoretycznie posłużyć do produkcji aż 20 mld batonów Snickers rocznie.
Partnerstwo z Fonterra jest kluczowym elementem globalnej strategii Mars – której celem jest redukcja emisji gazów cieplarnianych o 50% do 2030 r. oraz osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r.
Mars, Inc. ogłosił uruchomienie nowego programu realizowanego we współpracy z jednym z największych światowych dostawców mleka – firmą Fonterra. W ramach pięcioletniej inwestycji o wartości 27 mln USD, program Farmer Forward ma na celu wspieranie rolników prowadzących gospodarstwa mleczne w przechodzeniu na rolnictwo przyjazne klimatowi, przyczyniając się do realizacji globalnego celu Mars, jakim jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych (GHG) o 50% do 2030 r. względem poziomu z 2015 r.
Około połowa inwestycji zostanie przeznaczona na finansowanie narzędzi i technologii wykorzystywanych w gospodarstwach przez ok. 2000 rolników współpracujących z Fonterra. Pozostałe środki trafią bezpośrednio do ok. 165 rolników rocznie, którzy osiągną najlepsze wyniki w zakresie zrównoważonego rozwoju. Co roku, na jednego rolnika przypadnie średnio do 15 tys. USD w formie premii.
Program Farmer Forward obejmuje swoim działaniem 26 000 hektarów ziemi – czyli obszar zbliżony do 50 000 boisk futbolu amerykańskiego.
Program stanowi istotny filar inicjatywy Muuuwimy o mlecznej rewolucji (Moo’ving Dairy Forward) – wielomilionowej platformy Mars uruchomionej w ubiegłym roku, mającej na celu inwestycje w nowe technologie i partnerstwa służące redukcji emisji GHG w całym łańcuchu dostaw mleka. Nabiał odpowiada za czwartą co do wielkości kategorię emisji w globalnym śladzie węglowym firmy Mars – dlatego osiągnięcie celów klimatycznych możliwe jest tylko dzięki ścisłej współpracy z producentami mleka.
– Rolnicy mleczni są na pierwszej linii walki o przyszłość rolnictwa przyjaznego klimatowi, dlatego właśnie ich stawiamy na pierwszym miejscu w ramach naszego programu Farmer Forward – powiedziała Amanda Davies, chief R&D, procurement and sustainability officer w Mars Snacking. – W ciągu najbliższych pięciu lat zainwestujemy około 27 milionów dolarów w rodziny rolników współpracujących z Fonterra, zapewniając im istotne wsparcie finansowe i pomagając jednocześnie znacząco ograniczyć emisje. To realna korzyść dla obu stron, ponieważ wiemy, że uczynienie mleczarstwa bardziej zrównoważonym wymaga dużego wysiłku i poważnych inwestycji.
Jako firma rodzinna, Mars rozumie, że rolnikom zależy na przyszłości ich gospodarstw – również dla kolejnych pokoleń. Środki z programu mają nie tylko przyspieszyć ograniczanie emisji, ale umożliwić im budowanie stabilnych przedsiębiorstw na miarę przyszłości.
– Fonterra i Mars współpracują ze sobą od dziesięcioleci, a w ostatnich latach zrównoważony rozwój naprawdę zajmuje czołowe miejsce na liście naszych priorytetów. Mamy jasno określone ambicje klimatyczne i dzięki takim partnerstwom, jak to z Mars, możemy wspierać naszych rolników w ich realizacji – powiedziała Charlotte Rutherford, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Fonterra. To wspólne zaangażowanie w ochronę środowiska bardzo nas cieszy i jest prawdziwym dowodem na siłę partnerstwa i innowacji.
Ponad 200 000 krów dostarcza nabiał do produkcji kultowych marek słodyczy Mars, takich jak M&M’s czy Snickers. Jednak surowce te odpowiadają za 65% emisji gazów cieplarnianych w portfolio przekąsek Mars. Ograniczenie emisji pochodzących z produkcji mleka odgrywa zatem kluczową rolę w realizacji ambitnej strategii Mars Net Zero Roadmap, zakładającej osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu wartości firmy do 2050 r.

