1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Mleko bez laktozy utrzymuje swoją pozycję

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© cmr

– W sklepach małoformatowych do 300 m2 oraz w supermarketach 301-2500 m2 w okresie od stycznia do września br. mleko bez laktozy stanowiło ok. 8% wszystkich sprzedanych opakowań mleka – o 1 p.p. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej – powiedział Forum Mleczarskiemu Nikodem Pankowiak, analityk danych sprzedażowych, CMR. – Co ważne, liczba sprzedanych opakowań mleka bez laktozy wzrosła w tym czasie o 6%, podczas gdy kategoria mleka „zwykłego” zaliczyła w tych kanałach wyraźne, bo 10-procentowe spadki w liczbie sprzedanych opakowań. Dlaczego mimo tak dużych spadków mleka „zwykłego” mleko bez laktozy nie rośnie w sklepach małoformatowych i supermarketach szybciej?

– Odpowiedź może kryć się w napojach roślinnych, jeszcze do niedawna zwanych mlekiem roślinnym. W okresie od stycznia do września br. liczba ich sprzedanych opakowań wzrosła w sklepach małoformatowych i supermarketach aż o 33%.

– Mleko bez laktozy znajdziemy w każdym supermarkecie oraz w 7 na 10 sklepów małoformatowych. I o ile w supermarketach klienci mogą wybierać spośród 5 wariantów mleka bez laktozy, o tyle w sklepach małoformatowych są to średnio niecałe 3 warianty – dodał nasza rozmówca.

– Warto zauważyć, iż mleko bez laktozy jest także zauważalnie droższe – średnia cena za litr mleka w sklepach małoformatowych i supermarketach wyniosła w pierwszych trzech kwartałach br. 4,30 zł – praktycznie bez zmian w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. W tym samym czasie litr mleka bez laktozy był o ponad 1 zł droższy i kosztował średnio 5,44 zł – wskazał Nikodem Pankowiak.

Warte przeczytania