1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Popyt na nabiał się odbudowuje

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Zapytaliśmy Małgorzatę Cebelińską, Wiceprezes Zarządu firmy Mlekpol (SM) o to jak ewoluuje realna siła popytu konsumenckiego w Polsce.

– Popyt konsumencki w Polsce powoli się odbudowuje, chociaż proces ten będzie z pewnością uzależniony od sytuacji rynkowej, a głównym motorem konsumpcji pozostanie szybki wzrost wynagrodzeń. Spodziewamy się, że w najbliższym czasie poprawa wyników sprzedaży detalicznej się utrzyma, ale będzie przebiegać w umiarkowanym tempie.

– W obliczu tej sytuacji konsumenci nadal, choć już nie tak mocno jak w latach 2022–2023, weryfikują swój koszyk zakupowy, poszukują promocji i oszczędności. Niezmiennie jednak poza ceną produktów liczą się dla nich pochodzenie oraz wysoka jakość żywności, które w wielu przypadkach mają decydujące znaczenie podczas codziennych zakupów.

Prawdopodobnie wszyscy znamy macierz Boston Consulting Group, wyróżniającą w asortymencie firmy gwiazdy i dojne krowy (głównych żywicieli). Jakie produkty i marki Mlekpolu mieszczą się w tych dwóch kategoriach? 

– Mlekpol ma szeroką gamę produktów, które można by sklasyfikować w macierzy BCG. Jako gwiazdę z pewnością wypadałoby wskazać markę Łaciate, której portfolio w 2024 r. wzbogaciło się o kilka nowych wyrobów, w tym linię funkcjonalną Łaciate Protein+, twarogi oraz desery z maślanką w czterech smakach. Podobnie gwiazdami można nazwać marki Mazurski Smak, Rolmlecz, Milko czy Maślanka Mrągowska. Jeśli chodzi o dojne krowy, to oczywiście są nimi np. sery żółte marki Mlekpol i galanteria mleczarska.

W 2024 r. największe pozytywne zaskoczenie przyniosły nam w Mlekpolu produkty... no właśnie, jakie? I dlaczego właśnie te? 

– Linia produktów funkcjonalnych Łaciate Protein+, która zadebiutowała w marcu tego roku, przyniosła nam ostatnio chyba najwięcej satysfakcji. Obecnie tworzą ją: jogurty pitne naturalny, mango, truskawka, kefir pitny naturalny oraz mleko UHT w wersji klasycznej i bez laktozy. Produkty te spotkały się z ciepłym przyjęciem zarówno ze strony ekspertów z branży (fermentowane wyroby pitne zdobyły Złoty Medal targów Polagra 2024), jak i samych konsumentów. Obserwujemy stale rosnące zapotrzebowanie na tego typu wyroby, które z jednej strony wpisują się w kategorię on-the-go, z drugiej zaś znajdują szerokie zastosowanie w kuchni. Mleko Łaciate Protein+ klasyczne lub bez laktozy wzbogaci dietę o dodatkową porcję białka, np. dodane do porannej kawy, koktajlu bądź owsianki, a jogurty i kefiry w połączeniu z płatkami, granolą czy np. owocami pozwalają w prosty sposób przygotować wartościowy i smaczny posiłek. – dodała nasza rozmówczyni.

Więcej na ten temat w Forum Mleczarskie Handel 6/24.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania